موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/کودک پلاس
149665
۱۹ فروردین ۱۳۹۷
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان:

دانش‌آموزان 55 مدرسه روستایی استان زنجان در کانکس درس می‌خوانند/شهرک‌های اقماری زنجان با کمبود مدرسه روبرو هستند

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دانش‌آموزان 55 مدرسه روستایی استان زنجان در کانکس درس می‌خوانند.

به گزارش کودک پرس ؛ یعقوبعلی عبادی با بیان اینکه در شهرک های اقماری غرب و شرق زنجان نیاز به ساخت مدارس داریم، اظهار کرد: برنامه ساخت مدارس را در غرب زنجان در شهرک‌های ثمین، الهیه و نانوایان داریم و در شرق زنجان نیز در گلشهر، پونک و نیک سازان پیشنهاد ساخت مدرسه را داده‌ایم و اقداماتی نیز از طرف خیرین مدرسه‌ساز و همچنین از طریق اعتبارات تملک استانی و ملی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه کلنگ چند مدرسه در شهرکهای اقماری از جمله گلشهر و پونک بر زمین زده شده است، ابراز کرد: برای خیرین نیز چند زمین برای ساخت مدرسه معرفی شده و یک مدرسه نیز از طریق نوسازی مدارس استان ساخته می‌شود.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در شهرکهای اقماری غرب زنجان نیز چند پروژه نیمه تمام داریم که در حال تکمیل شدن است، عنوان کرد: امیدواریم که این مدارس تا مهرماه سال 97 آماده بهره‌برداری شوند.

وی با اشاره به برنامه آموزش و پرورش برای ساخت مدارس در روستاهای استان زنجان گفت: در روستاها نیز اقداماتی انجام شده است، برخی از این اقدامات از طریق بنیاد برکت بوده که چند مدرسه به این شکل در حال ساخت است و در چند روستا نیز خرین اقدام به ساخت مدرسه کرده‌اند که امیدواریم تا مهر ماه امسال آماده بهره‌برداری شود.

عبادی با اشاره به مدارس کانکسی روستاهای استان زنجان خاطرنشان کرد: مدارس کانکسی در روستاهایی هستند که جمعتی دانش آموزشی کمتری دارند و ساخت یک مدرسه برای آن روستا به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه برنامه سازمان نوسازی مدارس کشور این است که مدارس کانکسی وجود نداشته باشد، افزود: استفاده از مدارس پیش ساخته به جای کانکس موضوعی است که مطرح شده و ما نیز این بحث را در آخرین شورای آموزش و پرورش استان زنجان مطرح کردیم و مقرر شده تا اطلاعات مدارس کانکسی را در اختیار اداره کل نوسازی مدارس و مجمع خیرین قرار دهیم و آنها بر اساس نیاز روستاها نسبت به ساخت و جایگزینی اقدام کنند.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان بیان کرد: امیدواریم با روندی که طی می‌شود، بخشی از مشکلات مدارس کانکسی در رستاها حل شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان حدود 55 مدرسه روستایی استان زنجان در کانکس درس می‌خوانند، اظهار کرد: 36 مورد از این کانکسها در روستاهایی هستند که ما فضایی در منطقه نداریم و در حدود 20 مدرسه نیز فضا داریم اما کمبود فضا سبب شده تا از کانکس استفاده شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار