140981
۳۰ بهمن ۱۳۹۶

مردم خاورمیانه به هنر ایران علاقه زیادی دارند/ ضرورت استفاده از هنر ایران در تولید آثار کودکان

نویسنده سوری گفت: هنر ایرانیان الگوی همه مردم است و همه مردم خاورمیانه به هنر ایرانی علاقه زیادی دارند.

به گزارش کودک پرس از قم به نقل از ستاد خبری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین، مهند العاقوص در نشست ادبیات کودک در حوزه بین‌الملل از سلسله نشست‌های پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین اظهار کرد: بنده متولد سوریه هستم ولی در عمان زندگی می‌کنم و علاوه بر نویسندگی معلم زبان انگلیسی و زبان بریل نیز هستم.

وی افزود: من آثار و نوشتار‌های زیادی دارم ولی تاکنون حدود 150 عنوان کتاب از بنده منتشر شده است که البته برخی از این آثار برای من بیشتر اهمیت دارد و سعی می‌کنم در این نمایشگاه آن‌ها را معرفی کنم.

این نویسنده سوری متذکر شد: بنده از سال 2001 نویسندگی را شروع کردم و تا کنون با بسیاری از بهترین ناشران عربی و برخی از ناشران ایرانی همکاری داشتم.

 

وی ادامه داد: کتاب «پسری که کفش پدرش رو به ارث برد» از کتاب‌هایی است که علاقه زیادی به آن دارم چراکه به نوعی داستان زندگی من است؛ این کتاب به عنوان بهترین کتاب نمایشگاه پاریس انتخاب شد و نقاشی‌های آن حدود سه سال زمان برد.

العاقوص با اشاره به کتاب «یاسمین و گل آفتابگران» عنوان کرد: در این کتاب، داستان دختربچه‌ای به نام یاسمین بیان می‌شود که در سرزمینی تاریک زندگی می‌کند که مردم انتظار طلوع خورشید را می‌کشند، اما بعد از اینکه خورشید طلوع می‌کند اتفاق ناخوشایندی برای دخترک رخ می‌دهد.

وی افزود: کتاب یاسمین و گل آفتابگردان در سال 2015، جایزه اتحادیه ناشران کتاب کودک را دریافت کرد و از کتاب‌های پرطرفدار در حوزه کودک است.

 

نویسنده سوری یادآور شد: هنر ایرانیان الگوی همه مردم است و همه مردم خاورمیانه به هنر ایرانی علاقه زیادی دارند؛ نویسندگان و هنرمندان نیز به هنر ایرانی علاقه دارند و مایلند تا از این هنر در کارهای خود استفاده کنند و من نیز امیدوارم که بتوانم از هنر ایرانی در تولید آثار کودکان استفاده کنم.

 

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار