123866
۱۳ آذر ۱۳۹۶

۲ درصد کودکان زیر ۶ سال گلستان تحت پوشش غربالگری نیستند

مدیرکل بهزیستی استان گلستان گفت: در حال حاضر دو درصد کودکان زیر ۶ سال استان تحت پوشش طرح غربالگری قرار ندارند.

به گزارش کودک پرس، ابراهیم غفاری در نشست خبری که به مناسبت روز  معلولان برگزار شده بود، اظهار کرد: برخی از خانواده ها نسبت به طرح غربالگری کودکان حساسیتی ندارند و همین مساله موجب شده تا کودکان این خانوده ها در معرض معلولیت‌ قرار بگیرند.

وی افزود: سازمان بهزیستی نزدیک به ۴۹ هزار معلول دارد که بیش از ۲۰ هزار نفر آنان را معلولان جسمی، ۱۰ هزار نخاعی، هفت هزار نابینا و ۴۵۰۰ نفر بیمار اعصاب و روان تشکیل می‌دهند.

غفاری  گفت: هفته معلولان در کشور فرصتی است تا معلولان بتوانند مطالبات خود را در بخش‌های مختلفی از مسئولان مطالبه کنند.

وی بیان کرد: از تعداد ۴۹ هزار معلول استان فقط تعداد هشت هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند و مابقی این افراد پشت نوبت دریافت مستمری هستند.

 

 

مدیر کل بهزیستی استان گلستان بیان کرد: بهزیستی استان در راستای حمایت از معلولان علاوه بر پرداخت مستمری به فرد معلول، خانواده های آنان نیز از این مستمری بهره‌مند هستند اما معلولان ضایعه نخاعی علاوه بر مستمری از حق پرستاری نیز برخودارند.

این مقام مسئول در حوزه بهزیستی استان بابیان اینکه پیشگیری از معلولیت‌ها از اهداف بلند مدت بهزیستی است، گفت: برای پیشگیری از معلولیتهای ژنتیکی طرح جدید را با همکاری دانشگاه شهید بهشتی تهران در ر استای شناسایی ژن های بیمار در خانوده های دارای ۲ معلول به بالا شروع کرده است.

وی افزود: بخش زیادی از معلولان استان را افراد مصدوم در سوانح رانندگی تشکیل میدهند که با توجه به آمار تصادف ها بخصوص موتور سیکلت ها در استان این معضل همچنان گریبانگیر بهزیستی است.

 

غفاری افزود: در طرح دیگری پیشگیری از معلولیت‌ها برای اولین بار در کشور بهزستی استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش کلاس های آموزشی پیشگیری از معلولیت‌ها را در پایه دهم و یازدهم برگزار کرده است.

وی افزود: برنامه دیگر این سازمان در راستای پیشگیری از معلولیت غربالگری شنوایی سنجی است که با همکاری بیمارستان‌های تحت پوشش طرح، نوزادان بعد از تولد به سرعت مورد غربالگری قرار می‌گیرند و چنانچه کودکی مشکوک به نظر برسد تا سه سال با سمعک‌های قوی تحت مراقبت قرار گرفته و پس از آن مرحله کاشت حلزون و ارجاع به مراکز تربیت شنوایی ارجاع داده می‌شوند.

 

وی افزود: به هریک از خانوده هایی که فرد ناشنوا دارند یک میلیون تومان هزینه نگهداری پرداخت می‌شود و یارانه هر فرد ناشنوا ۳۸۰ هزار تومان در ماه است.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار