موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
9591
۲۸ مهر ۱۳۹۵

رده سنی کودک در مملکت متولی ندارد

دکتر پورحسین،رئیس شبکه چهار سیما در مراسم رونمایی از پورتال جامع کودک و نوجوان گفت: ما در عرصه تعلیم و تربیت با نحوه معماری انسان آشنایی نداریم و رده سنی کودک در جامعه ما متولی ندارد.  
به گزارش کودک پرس  دکتر پورحسین در مراسم رونمایی از پورتال جامع کودک و نوجوان با عنوان «فرزند پورتال» که در تالار ایوان شمس برگزار شد، گفت: وقتی مقام معظم رهبری که راهبری داخلی و خارجی را برعهده دارند و جهان اسلام و به ویژه جهان تشییع را رهبری می کنند تا این اندازه کتابخوان هستند و برای مطالعه کتاب های تازه و ارزشمند وقت می گذارند ما چگونه بهانه می آوریم که فرصتی برای کتاب خواندن نداریم. برای مثال وقتی مقام معظم رهبری بر کتاب محمد میرکیانی قریظ می نویسند این مسئله نشان می دهد تا چه اندازه برای ایشان کتابخوانی و همچنین توجه به گروه سنی کودک و نوجوان اهمیت دارد.
قائم مقام سیمای جمهوری اسلامی ایران، تربیت را معماری انسان برشمرد و افزود: در تربیت انسان دو دیدگاه مطرح است. یکی نظریه «جان لاک» است که انسان را به یک لوح سفید تشبیه می کند که هیچ چیز بر آن نقش نبسته و ما هر کاری بخواهیم با آن می کنیم دیگری نظریه اسلام است که انسان را فطرتا خداجو می داند.پورحسین با اشاره به اینکه کودک بالقوه یک انسان کامل است، اظهار داشت: همه کودکان به طور فطری خداجو و کمال گرا هستند. خداوند بذر انسانیت و رشد را در کودکان کاشته و کار ما باغبانی کردن این بذر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه دین ما مشحون از اطلاعات موثر در زمینه معماری انسان است، گفت: ما در عرصه تعلیم و تربیت با نحوه معماری انسان آشنایی نداریم. ما حس می کنیم هرچه در این زمینه وجود دارد از غرب آمده در صورتی که تعالیم دینی ما سرشار از موارد آموزشی است. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که این آموزه ها را به زبان امروز درآوریم. ما باید مبانی بومی خود را بیشتر و بهتر بشناسیم. امیدوارم پورتال جامع کودک و نوجوان بتواند اطلاعات درستی را در زمینه فرزندپروری در اختیار ما بگذارد.

وی با اشاره به اینکه رده سنی کودک در مملکت ما بدون متولی است، گفت: در کشور ما برای کودکان هیچ متولی وجود ندارد. مهد کودک ها خود را متولی خردسالان می دانند اما از هیچ برنامه مشخصی پیروی نمی کنند.این گونه است که کودکان در عرصه تعلیم و تربیت به ویژه در مقطع پیش دبستان رها و بی صاحب هستند.

این متخصص حوزه کودک و نوجوان رفتن به سمت تمدن نوین اسلامی را راهگشا دانست و افزود: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید در دو زمینه رشد کنیم. یکی از این حوزه ها علم و فناوری است که خوشبختانه در این زمینه بالیده ایم و دیگری سبک زندگی ایرانی – اسلامی است که متاسفانه در این حوزه دچار یک نوع وادادگی و درهم ریختگی شده ایم.

منبع:  الف
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار