9585
۲۸ مهر ۱۳۹۵

برپایی نمایشگاه یار مهربان در ارگ جهان نمای اصفهان

هشتمین نمایشگاه 'یارمهربان' در ارگ 'جهان نمای' اصفهان از یکم تا ششم آبان پذیرای مشتاقان کتاب و کتابخوانی است.  

به گزارش کودک پرس  معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان  در نشستی خبری گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، ترغیب دانش آموزان به مطالعه، تقویت حوزه کتاب و مطالعه، تقویت سلامت و حوزه تندرستی و افزایش تحرک بدنی دانش آموزان بویژه در مناطق کم برخوردار و نیمه برخوردار است.

علی قاسم زاده، توجه به مناطق محروم و عدالت در توزیع زیرساخت ها و امکانات آموزشی را از دیگر اهداف مهم در برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.
وی اظهار کرد: هشتمین نمایشگاه یار مهربان، تغییرات بسیار خوب کمی و کیفی نسبت به سال های گذشته دارد.
قاسم زاده افزود: با برگزاری این نمایشگاه، امکان استفاده مدارس از کتاب ها و بسته های آموزشی از ابتدا تا انتهای سال تحصیلی فراهم می شود.
وی گفت: محصولات این نمایشگاه در دو بخش’کتاب و محصولات’ و ‘بسته های ورزشی'(بسته های سلامت یار) به بازدیدکنندگان ارائه می شود.
به گفته وی، هشتمین نمایشگاه ‘یار مهربان’ اعتبار بالغ بر 11 میلیارد ریال برگزار می شود.
قاسم زاده اضافه کرد: تعداد عناوین کتاب ها در این نمایشگاه به بیش از هشت هزار جلد افزایش یافته است و اتحادیه ناشران اصفهان نیز حضور چشمگیری در این دوره خواهند داشت.
وی اهداف شهرداری در حوزه کتاب را زمینه سازی برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه، حمایت کمی و کیفی از مدارس بمنظور دسترسی به کتاب های مورد نیاز دانش آموزان، ارتقای کیفیت کتابخانه های مدارس، برنامه ریزی برای مطالعه بیشتر دانش آموزان و افزایش سرانه کتابخوانی برشمرد.
وی ادامه داد: ارزش بُن کتاب ویژه مدارس در این دوره سه برابر شده بدین صورت که برای مقطع ابتدایی به مبلغ هفت هزار ریال و مقطع متوسطه به مبلغ 9 هزار ریال افزایش یافته است.
قاسم زاده اعلام کرد: در هشتمین دوره این نمایشگاه، مراکز فرهنگی نیز بُن کتاب به مبلغ 750 هزار ریال و یک میلیون ریال دریافت می کنند.
وی گفت: علاوه بر بُن کتاب، بسته های هدیه نیز به ارزش 500 هزار ریال به هر مدرسه اهدا می شود.
قاسم زاده، از دیگر وجوه مثبت و ویژه این نمایشگاه را افزایش بسته های ورزشی به 16 عدد با ارزش هر بسته سه میلیون ریال عنوان کرد.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان همچنین از تخفیف 20 درصدی برای عموم شهروندان بازدیدکننده از این نمایشگاه در روزهای برگزاری آن خبر داد.
وی اظهار کرد:با طبقه بندی موضوعی کتاب های فروخته شده در نمایشگاه سال گذشته، کتاب ها با موضوع کودک و نوجوان بیشترین فروش(41درصد) را بخود اختصاص داده است.
معاون طرح و برنامه ریزی سازمان ورزش شهرداری اصفهان نیز در این نشست هدف از توزیع بسته های ورزشی اهدایی در این نمایشگاه با عنوان بسته های ‘سلامت یار’ را تقویت و بهبود امکانات ورزشی و افزایش ضریب سلامت دانش آموزان عنوان کرد.
علی حلاجیان افزود: در مجموع 905 بسته در 779 مدرسه بویژه در مدارس کم برخوردار (واقع در مناطق محروم) و نیمه برخوردار توزیع می شود.
وی گفت: این بسته ها 16 نوع است و در آنها اقلامی همچون توپ، راکت آموزشی، تور ورزشی، طناب، میله بارفیکس، تخته انعطاف و غیره وجود دارد.
وی اضافه کرد: نوع بسته های سلامت یار با توجه به تعداد دانش آموزان هر مدرسه، وضعیت اقتصادی، امکانات هر مدرسه، جنسیت دانش آموزان و غیره اهدا می شود.
حلاجیان گفت: برای مدارس استثنایی با توجه به نوع معلولیت، سه نوع بسته در نظر گرفته شده است.

 

منبع:  خبرگزاری جمهوری اسلامی

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار