9212
۲۴ مهر ۱۳۹۵

راه اندازی روش دیالیز صفاقی در بیمارستان کودکان دکتر شیخ مشهد

آستان قدس رضوی با افتتاح بخش دیالیز صفاقی اتوماتیک در بیمارستان کودکان دکتر شیخ مشهد، حمایت جدی خود را از تولید داخلی، کلید زد.

به گزارش کودک پرس  امروزه استفاده از روش دیالیز صفاقی جایگزین خوبی برای دیالیز خونی است که از جمله مزایای آن می‌توان به بهتر بودن وضعیت سلامتی بیمار، حفظ بیشتر کارکرد کلیه، خطرپذیری پایین ابتلا به بیماری‌های ویروسی مانند هپاتیت، افزایش کیفیت زندگی بیماران و ارزان‌تر بودن این روش نسبت به همو دیالیز اشاره کرد.

بین دو روش دیالیز صفاقی و خونی که در کشور ما استفاده می‌شود، دیالیز صفاقی برای کودکان مزایای زیادی دارد و با این روش نیاز به بستری کودک در مراکز درمانی نیست.
با راه‌اندازی دیالیز صفاقی اتوماتیک (APD) انجام دیالیز در شب و حین خواب ممکن بوده و بیماران با انجام آن می‌توانند در طول روز زندگی عادی و فعالیت روزمره‌ خود را به راحتی انجام دهند.

دکتر ابراهیم دین‌محمدی گفت: با حمایت‌های جدی مسئولان آستان قدس رضوی علاوه‌ بر تولید محلول دیالیز صفاقی اتوماتیک در شرکت داروسازی ثامن، هماهنگی‌های لازم برای قرار دادن این دستگاه‌ها در اختیار خانواده‌های کودکان دیالیزی در بیمارستان اطفال دکتر شیخ انجام شده است.

 

 

منبع:  باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار