موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
9145
۲۴ مهر ۱۳۹۵

خدمات آموزشی هلال احمر برای کودکان

کودک باید در فضایی سرشار از خوشبختی، محبت و تفاهم بزرگ شود.معاونت امور جوانان هلال احمر استان خدمات آموزشی خود را برای کودکان از سن 5 سال ارائه می‌دهد

به گزارش کودک پرس  کنوانسیون حقوق کودکان، کودک را تمامی افراد زیر 18 سال تعریف می‌کند و در مقدمه کنوانسیون حقوق کودک آمده است: کودک باید در فضایی سرشار از خوشبختی، محبت و تفاهم بزرگ شود.معاونت امور جوانان هلال احمر استان نیز به طبع سازمان جوانان هلال احمر خدمات آموزشی خود را برای کودکان از سن 5 سال  ارائه می‌دهد که این خدمات را می‌توان چنین بر شمرد.

غنچه‌های هلال
اصلی‌ترین فعالیت جمعیت هلال احمر در حوزه کودکان زیر 7 سال تحت عنوان غنچه‌های هلال احمر صورت می‌گیرد. حامد صدیقی معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد در این باره می‌گوید: اصولاً آموزش از سنین پایه انجام می‌شود و لذا هلال احمر سعی می‌کند بسیاری از آموزه‌های بشردوستانه را به شکل بازی و تفریح به کودکان ارائه دهد. برای همین ما سعی می‌کنیم از طریق سرودهای مفرح و آموزنده، نقاشی، مجله کودکان نمایش‌های صوتی، تلفن گویا برای داستان‌های مرتبط و… کودکان را هر چه بیشتر با اصول جهان‌شمول هلال احمر آشنا کنیم.
فضای دوستدار کودک
اصطلاح فضای دوستدار کودک در ابتدا هنگام جنگ کوزوو وارد ادبیات نهادهای مرتبط با کودکان شد که در این فضا کودک جنگ‌زده مورد حمایت‌های روانی اجتماعی قرار می‌گرفتند. در نقاط مختلف جهان از جمله ایران این فضاها مورد استفاده گسترده قرار می‌گیرد که سازمان جوانان هلال احمر در هنگام حوادث برای حمایت‌های روانی اجتماعی فضای دوستدار کودک برپا می‌کند و هم چنین در هنگام آرامش و صلح، برای آشنایی هر چه بیشتر کودکان با هلال احمر و ارزش‌های انسانی این نهضت این فضا برپا می‌شود.
حمایت از کودکان در شرایط اضطراری
امدادگران در زمان زلزله، سیل و دیگر بلایای طبیعی می‌توانند با عملکرد مناسب و صحیح، کودکان را نجات دهند و در صورت جدا ماندن کودک از خانواده‌‌اش، با ثبت مشخصات هویتی یا محل شناسایی او به باز پیوند کودک به خانواده یا اقوامش کمک کنند.
چگونه یک مهد کودک ، همیار می شود
اگر یک مهد کودک که تاکنون با کانون غنچه ها آشنایی نداشته و بخواهد مهد کودک خود را همیار کند راه حل بسیار ساده است.شرط اول اینکه باید مهد کودک حداقل15 عضو بین 5 الی 7 سال داشته باشد که متقاضی عضویت در کانون غنچه ها باشند و در مرحله بعد یک نامه نگاری ساده با جمعیت هلال احمر شهرستان و گرفتن معرفی نامه از سازمان بهزیستی به جمع مهدهای همیار هلال احمر  اضافه شود. البته بعد از این کار یک نفر از مربیان مهد باید به سازمان جوانان معرفی شود تادوره آموزشی لازم برای آموزش غنچه های هلال را پشت سر بگذارد.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار