8708
۱۵ مهر ۱۳۹۵

افتتاح نمایشگاه (کودکان عاشورایی)در سرخه

خدیجه حمزه،رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرخه از راه اندازی نمایشگاه هنرهای دستی کودکان عاشورایی در این شهر خبر داد و گفت: این نمایشگاه با۶۰ عنوان اثر تا ۲۲مهرماه دایر است.

به گزارش کودک پرس  خدیجه حمزه ضمن بیان اینکه به مناسبت هفته ملی کودک، نمایشگاه کودکان عاشورایی با شعار «کودکان تشنه اند» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرخه افتتاح شد، گفت: امام حسین پرچمدار آزادگی و ایستادگی است و این نهضت و شور عاشورایی باید به صورت فراگیر برای نسل امروز انقلاب و کودکان با زبانی قابل فهم و درک تبیین شود و این امر هدف از برپایی نمایشگاه است.

وی بابیان اینکه نهضت حسینی امروزه بدون هیچ مرزی و به صورت فراگیر بین المللی شده، افزود: برنامه هایی از قبیل نمایشگاه عکس، تعزیه خوانی و مدح و ستایش با موضوع آشنایی کودکان و نوجوانان با ماه محرم و پیام نهضت حسینی(ع) تاثیر گذار خواهد بود چرا که کودکان و نوجوانان سرمایه های ارزشمند نظام هستند و باید با آموزش و تعلیم آموزه‌های دینی، روحیه انقلابی آنان را تقویت کرد و بر همین اساس نمایشگاه کودکان عاشورایی در سرخه برپا شده است.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرخه با اشاره به شعار هفته ملی کودک با عنوان «کودکان تشنه اند»، گفت: شعار هفته ملی کودک برگرفته از آموزه های عاشورایی است که کودکان باید با برنامه ریزی و آموزش های مناسب با این نهضت بیش از پیش آشنا شوند.

حمزه بیان کرد: این نمایشگاه در غرفه های عکس عاشورایی، کاردستی، تعزیه خوانی نوجوانان، نقاشی، خوشنویسی، نوشتن خلاق، سفالگری و مسابقه دلنوشته از ۱۴ لغایت۲۲ مهرماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر برای بازدید عموم دایر است.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرخه از سال۸۹ کار خود را آغاز و تاکنون ۶۰۰ عضو در بازه سنی شش الی۱۶ سال را در فعالیت های آموزشی و هنری خود گنجانده است.

منبع:  مهر
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار