موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
8205
۱۲ مهر ۱۳۹۵

نگهداری از 30 کودک در شیرخوارگاه مهر ارومیه

رسول بابایان،رئیس بهزیستی ارومیه از نگهداری 30 کودک در شیرخوارگاه مهر ارومیه خبر داد.

به گزارش کودک پرس رسول بابایان در بازدید مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی از شیرخوارگاه مهر ارومیه اظهار داشت: 9 مرکز نگهداری از کودکان در شهرستان ارومیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه دو مرکز نگهداری از دختران بالای شش تا 18 سال در ارومیه وجود دارد، تصریح کرد: پنج مرکز نگهداری پسران بالای شش تا 18 سال وجود دارد.

رئیس بهزیستی ارومیه با بیان اینکه دو مرکز نگهداری از کودکان شیرخوار در ارومیه فعالیت دارد، تصریح کرد: یکی از این مراکز تحت پوشش بهزیستی اداره می‌شود و دیگری به صورت هیئت امنای زیرنظر بهزیستی است که یارانه برای نگهداری از این کودکان داده می‌شود.

این مسؤول اذعان داشت: مراکز نگهداری شیرخوارگاهی کودکان زیر شش شامل کودکان نوزاد، نوپا و نوباوه هستند.

بابایان با اشاره به تعداد کودکان نگهداری شده در مراکز شیرخوارگاهی، افزود: 30 کودک در مرکز مهر و 10 کودک در مرکز که توسط هیت امنای اداره می‌شود نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به تعداد کودکان در مرکز مهر ارومیه، اعلام کرد: 18 نفر در قسمت شیرخوارگاهی و نوزاد نگهداری می‌شوند و 12 کودک در سن سه تا شش سال در قسمت نوباوه نگهداری می‌شوند که شش دختر و شش پسر هستند.

رئیس بهزیستی ارومیه با بیان اینکه این کودکان تا زمان مدرسه رفتن در این مرکز نگهداری می‌شوند، یادآور شد: در هنگام مدرسه رفتن از این مرکز ترخیص و به واحدهای دیگر سپرده می‌شوند.

این مسؤول با اشاره به کودکان امین موقت، اظهار داشت: کودکان امین موقت کودکانی هستند که مطمئن هستیم که پدر و مادر در پی نگهداری از این کودکان نیستند که در این صورت این کودکان به حضانت تحت‌سرپرستی متقاضیان قرار می‌گیرند.

بابایان با بیان اینکه مشکلی در تامین مایحتاج این کودکان وجود ندارد، تصریح کرد: ولی نیازمند مشارکت‌های خیرین و افراد نیکوکار برای کمک به این کودکان هستیم.

منبع:  فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار