7959
۱۱ مهر ۱۳۹۵

برگزاری جشنواره باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در گنبدکاووس

رضا شجاعی،مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبدکاووس گفت: به صورت آزمایشی امسال در ۱۵ شهر نامزد پایتخت کتاب ایران، جشنواره باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس   رضا شجاعی،درباره موضوع پایتخت کتاب اظهار داشت: امسال به صورت آزمایشی در 15 شهر نامزد پایتخت کتاب ایران، جشنواره باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره یکی از دستاوردهای طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران است و شکل توسعه یافته یکی از ایده‌هایی است که در برنامه‌های پایتخت کتاب در شهر اهواز و نیشابور(پایتخت کتاب در دو سال 94و 95 ارائه شده بود.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: براساس این طرح حداقل هر 12تا 15 کودک یا نوجوان یک باشگاه کتاب‌خوانی تشکیل می‌دهند که این باشگاه‌ها می‌تواند در کتابخانه‌ها، مدارس، مراکز کانون، فرهنگ‌سرا، مجتمع‌های مسکونی و هرجایی که کودکان و نوجوانان گردهم می‌آیند، می‌تواند تشکیل شود.

شجاعی اظهار کرد: وقتی این باشگاه‌ها تشکیل و در دبیرخانه مرکزی ثبت‌نام شد از سوی دبیرخانه کتاب‌هایی مختص این باشگاه به کتاب‌فروشی شهرهای مورد نظر ایران ارسال می‌شود و اعضای باشگاه‌ها با در دست داشتن کارت مخصوص به کتاب فروشی مراجعه و تنها همان کتاب‌ها را با 40 درصد تخفیف خریداری و پس از مطالعه نظرات خود را در قالب نقد و پیشنهاد به نویسنده کتاب نوشته و از نگاه خود کتاب برتر را انتخاب کرده و سپس با حضور نمایندگان این کتاب‌ها داوری و کتاب برگزیده از نظر کودکان و نوجوانان شهر انتخاب می‌شود.

وی هدف از این کار را کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان دانست و گفت: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان، افزایش توان بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان و گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کار گروهی از دیگر اهداف این برنامه است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در نخستین سال اجرای طرح پایتخت کتاب حدود 70 شهر از کشور ایران اسلامی مانند گنبدکاووس اعلام آمادگی کردند و هر یک از این شهرها طرح‌های زیبایی را ارائه دادند که طرح مجازات‌های جایگزین حبس از شهر گنبدکاووس به مرحله اجرا رسید و انعکاس خوبی در خبرگزاری جهانی داشت و نگاه مثبت به کشور ایران را دوچندان کرد.

شجاعی اظهار کرد: گنبدکاووس یکی از 15 شهر منتخب برگزاری باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان است و امیدواریم بتوانیم این طرح را با کمک مروجین امر کتاب‌خوانی در گنبدکاووس به بهترین شکل اجرا کنیم و امیدواریم در بهمن امسال در پایتخت کتاب ایران با عنوان برگزیده انتخاب شویم.

 

 

منبع:  تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار