7947
۱۱ مهر ۱۳۹۵

برگزاری کارگاه آشنایی با حقوق کودک در دادگستری خوزستان

با هدف بررسی قوانین مرتبط با کودکان،کارگاه آشنایی با حقوق کودک در دادگستری استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس  روابط عمومی دادگستری استان خوزستان اعلام کرد: کارگاه آشنایی با حقوق کودک،با حضور معاون فرهنگی دادگستری کل استان خوزستان  در دادگستری خوزستان برگزار شد.

در این دوره آموزشی که با حضور دبیر کنواننسون حقوق کودک، معاون فرهنگی دادگستری، مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان و مدیران دفاتر حمایت از زنان و کودکان حوزه‌های قضایی و مشاوران فرمانداران سراسر استان برگزار شد، مباحث مرتبط با قوانین قضایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای حفظ حقوق کودک تبیین شد.
معاون فرهنگی دادگستری خوزستان نیز در آغاز این کارگاه اظهار کرد: وجود کودکان کار در جامعه نشان می‌دهد که رعایت حقوق کودک، از مباحثی است که نیاز به بازنگری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: اگر فرهنگ اسلامی بر سراسر جامعه حاکم باشد، دیگر شاهد کار کودک و تعرض به حقوق آنان نخواهیم بود و این امری است که با اراده و اقدام همه مردم تحقق‌پدیر است.

وی گفت: اسلام در پیشگیری از جرائم، به حقوق کودکان و زنان توجه خاصی نشان داده است.
حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی افزود: آگاهی‌های حقوقی در میان مردم باید افزایش یابد و آموزش و پرورش نیز باید همت بیشتری بر بحث تربیت و پرورش کودکان داشته باشد.

وی خظاب به جمع حاضر گفت: دلسوزتر از شما به حال کودکان و زنان در این استان نیست و اگر شما نیز بخواهید به بهانه‌های مختلف دست روی دست بگذارید، در مشکلات گرفتار می‌مانیم و کاری از پیش نمی‌رود.

معاون فرهنگي دادگستری خوزستان بیان داشت: رفع مشکلات در حوزه کودکان و زنان نیاز به آسیب‌شناسی دارد تا بتوان بهترین راهکارها را برای آن تدوین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی گفت: مصرف مواد مخدر، بدحجابی و بی‌بند و باری و برخی مسائل دیگر در جمعیت کودکان و نوجوانان، می‌تواند سرچشمه وقوع جرائم در بزرگسالی باشد.

 

منبع:   میزان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار