موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
771
۱۸ مرداد ۱۳۹۵

بازگشایی بخش مراقبت های ویژه نوزادان در کرمان

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان: ساختمان بخش مراقبت های ویژه نوزادان همزمان با راه اندازی این بیمارستان ساخته شده بود که به دلیل اینکه با استانداردهای روز مطابقت نداشت بازسازی آن در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش کودک پرس  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:  آیین بازگشایی این بخش بازسازی شده امروز (دوشنبه) با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، معاونان دانشگاه و اعضای هیات علمی و متخصصان کودکان در مرکز آموزشی درمانی افضلی پور کرمان برگزار شد.
رئیس واحد مراقبت های ویژه کودکان بیمارستان افضلی پور در این آیین گفت: با بازسازی بخش مراقبت های ویژه شماره یک ظرفیت این بخش از 26 تخت به 40 تخت افزایش یافت.

پدرام نیک نفس افزود: ساختمان بخش مراقبت های ویژه نوزادان همزمان با راه اندازی این بیمارستان ساخته شده بود که به دلیل اینکه با استانداردهای روز مطابقت نداشت بازسازی آن در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: برای بازسازی این بخش 500 میلیون تومان و برای تجهیز آن دو میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده و فضای این بخش نیز 800 متر مربع است.

رئیس واحد مراقبت های ویژه کودکان بیمارستان افضلی پور گفت: در حال حاضر بخش مراقبت های ویژه نوزادان شماره یک با مدرن ترین وسایل و تجهیزاتی که نیاز است به روز شده و از ابتدای شهریورماه پذیرش نوزادان در این بخش انجام می شود.

وی یکی از مزیت های این بخش را نزدیکی به بخش زایمان عنوان کرد و گفت: نوزادانی که در این بیمارستان متولد می شوند به بخش شماره یک و نوزادانی که از سایر بیمارستان ها به این مرکز ارجاع داده شوند به بخش مراقبت های ویژه نوزادان شماره 2 منتقل می شوند که با این کار خطر عفونت پس از تولد در آنها کاهش می یابد.

مرکز آموزشی درمانی افضلی پور کرمان دارای دو بخش مراقبت های ویژه نوزادان است که بخش شماره یک آن با ظرفیت 40 تخت و بخش شماره 2 با ظرفیت 30 تخت به مردم خدمت رسانی می کنند.

همچنین در این آیین علی اکبر حق دوست رئیس دانشگاه از زحمات و تلاش های رئیس واحد مراقبت های ویژه کودکان بیمارستان افضلی پور و تیم وی برای بازسازی بخش با اهدای لوح قدردانی کرد.

 

منبع:   ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار