6128
۳۱ شهریور ۱۳۹۵

راه اندازی مهدهای کودک استاندارد در استان همدان

حمیدرضا الوند،مدیرکل بهزیستی همدان گفت: امسال مهد کودک استاندارد از نظر نیروی انسانی متخصص و تجهیزات آموزشی مناسب توسط بخش خصوصی در همدان راه‌اندازی می‌شود.

حمیدرضا الوند از آمادگی مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی برای شروع سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار داشت: 305 مهد روستایی و شهری در سطح استان فعال هستند که در سالتحصیلی جدید نسبت به نام‌نویسی و پذیرش کودکان اقدام کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان مهارت‌آموزی و جامعه‌پذیری هدف اصلی فعالیت مهدهای کودک دانست و افزود: رشد تربیتی و جسمانی، عاطفی، اخلاقی و معنوی، اجتماعی و زیباشناسی از مهمترین محورهای مورد توجه در مهدهای کودک است.

وی بیان کرد: 60 درصد کودکان روستا مهدها به منظور کاهش سوء تغذیه از توزیع یک وعده غذای گرم بهره‌مند هستند و براساس بررسی‌های انجام شده برنامه رشد و تکامل یکپارچه سبب رشد 50 درصدی قد و وزن کودکان شده است.

الوند با بیان اینکه 10 درصد کودکان همدانی از مهدهای کودک استفاده می‌کنند، عنوان کرد: امسال مهد کودک استاندارد از نظر نیروی انسانی متخصص و تجهیزات آموزشی مناسب توسط بخش خصوصی در استان راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: تاکنون دوره‌های آموزشی متنوعی برای مدیران و کارکنان مهدهای کودک برگزار شده است و بیش از 1000 نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان بر اهتمام بهزیستی بر اجرای برنامه‌های مبتنی بر مفاهیم دینی، مذهبی و ملی اشاره کرد و افزود: در مهدهای کودک مقوله پرورش بر آموزش باید در اولویت قرار گیرد و در این راستا طراحی برنامه‌های پرمحتوا در دستور کار است.

وی با اشاره به تشکیل مرکز رفاه کودک و خانواده ویژه کودکان بالای سن دبستان نیز عنوان کرد: در استان همدان والدینی وجود دارند که به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند و مکانی برای نگهداری کودکان خود ندارند در این راستا برای کنترل روند تحصیلی و ارائه آموزش‌های اجتماعی این کودکان در مراکز رفاه کودک و خانواده نگهداری و مراقبت می‌شوند

 

 

منبع:   باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار