5885
۲۹ شهریور ۱۳۹۵

تاراج کودکی کودکان پناهنده

محمد محسن عکاس آسوشیتدپرس مجموعه عکس هایی از کودکان پناهنده در اردوگاه های پناهندگان را تهیه کرده است. در این مجموعه در عین حال پرتره هایی از کودکان وجود دارد. این پرتره ها که محمد محسن تهیه کرده به اندازه ای هنرمندانه و گویا هستند که بیننده با مشاهده آنها احساس می کنند با صاحبان پرتره رودر رو شده و چشم در چشم یکدیگر دوخته اند.

به گزارش خبرنگارکودک پرس  براساس گزارش سازمان ملل متحد در نیمه سال 2016 بیش از 65 میلیون پناهنده در جهان دور از خانه و کاشانه شان زندگی می کنند. بیش از نیمی از این تعداد کودک هستند. در سال 2014 تعداد پناهندگان حدود 59.5 میلیون نفر بود. شدت یافتن جنگ های داخلی به ویژه در عراق و سوریه از دلایل اصلی افزایش تعداد پناهندگان است.

محمد محسن عکاس آسوشیتدپرس دوربینش را معطوف به کودکان پناهنده افغان ، سوری و عراقی کرده است. غم و اندوهی که بر چهره این کودکان نقش بسته بازتاب وحشت هایی است که تجربه کرده اند، محرومیت هایی است که دیده اند. معصومیت کودکانه آنها پایمال خودخواهی و وحشیگری آدم های بالغ شده است. از چهره برخی از آنها معصومیت بچه گانه رخت بر بسته است گویی که دچار بلوغ زودرس شده و بدون تجربه دنیای کودکی ناگهان بزرگ شده اند.

نباید فراموش کرد که در قاره آفریقا نیز میلیون ها کودک پناهنده وجود دارد که قربانی جنگ های داخلی شده اند اما عکاسان خبری کمتر به آنها توجه نشان می دهند.

636098183633892079

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار