5375
۲۴ شهریور ۱۳۹۵

شکل گیری اعتقادات وشخصیت فرزندان در مهدهای کودک

بهروز رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: پایه‌های شخصیت و اعتقادات فرزندان در مهدهای کودک شکل می‌گیرد.وی با تأکید بر آموزش آموزه‌های دینی در مهدهای کودک تصریح کرد: هدف بهزیستی رشد و تعالی کودکان در تمامی ابعاد مختلف اعم از جسمی، روحی، روانی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و… است.

به گزارش کودک پرس   بهروز رفیعی دردوره آموزشی طرح نیک «یاوران کوچک نماز» که با حضور مسؤولان مهدهای کودک سراسر استان و با همکاری ستاد اقامه نماز در اراک برگزار شد، اظهار داشت: طرح نیک «یاوران کوچک نماز» برای نخستین بار همزمان با سراسر کشور با رویکردهای نوین آموزشی و با محورهای مهارت‌های ده‌گانه زندگی، تفکر نقاد، آموزش‌های تربیتی و پرورشی در قالب فوق برنامه اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در ادامه هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ترویج فرهنگ نماز در دوران کودکی و نهادینه سازی اعمال معنوی از دوران کودکی تا بزرگسالی، رشد و تعالی جامعه اسلامی دانست و افزود: در همین راستا بهزیستی استان با مشارکت ستاد اقامه نماز استان دوره آموزشی طرح نیک را برای مدیران و مربیان مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی این استان به صورت هشت ساعت عملی و هشت ساعت نظری به مدت دو روز برگزار می‌کند.

رفیعی بیان کرد: این برنامه در قالب تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اقامه نماز و بهزیستی کشور به منظور ارتقای سلامت معنوی کودکان و با تاکید بر امر نماز و در راستای تقویت میانی عقاید و بنیه دینی و باورهای مذهبی کودکان و برجسته کردن اصل مشارکت و نقش فعال خانواده در درونی کردن ارزش‌های دینی به ویژه نماز در خردسالان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح عضویت نونهالان مهدهای کودک به عنوان یاوران نماز، دعوت به نماز والدین و خانواده‌ها توسط نونهالان به زبان کودکانه است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به پیگیری مستمر و بازرسی و ارزیابی اجرای طرح توسط اداره کل بهزیستی استان، خاطر نشان کرد: در شرایطی که افکار غیر اسلامی به ویژه در فضاهای مجازی در حال ترویج است، آموزش این مفاهیم به کودکان به مثابه مقابله با این تهدیدات و تهاجمات فرهنگی است.

رفیعی با بیان اینکه سازمان بهزیستی تنها متولی صدور مجوز برای مهدهای کودک است، گفت: دوران کودکی و طفولیت از حساس‌ترین دوران زندگی انسان است، چرا که پایه‌های شخصیت و اعتقادات کودک در این دوران شکل گرفته و مستحکم می‌شود، بر همین  اساس با همکاری و مشارکت سازمان بهزیستی و ستاد اقامه نماز، گروهی از اساتید فرهیخته به جمع‌آوری و تدوین مجموعه‌ای از مطلب ارزشمند و عالمانه در رابطه با مبانی، روش‌ها و محتوای مورد نیاز برای آموزش مفاهیم و آموزه‌های دینی و اعتقادی به کودکان همت گمارده است که در این دوره‌ها آموزش‌های لازم را به مدیران و مسؤولان مهدهای کودک خواهند داد.

این مسؤول اظهار کرد: طرح نیک، برنامه‌ای آموزشی و کاربردی برای آموزش غیرمستقیم مفاهیم مرتبط با فریضه نماز به کودکان و ارتقاء آموزش‌های دینی کودکان اجرا می‌شود.

به گفته وی، در زمان اجرای این طرح در مهدهای کودک خانواده‌ها نیز در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند که بتوان خانواده را نیز در زمینه ارائه آموزش‌های دینی به فرزندان مشارکت داد.

منبع:  فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار