موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
537
۱۶ مرداد ۱۳۹۵

جمع آوری و سازماندهی کودکان کار در کلان شهرها

اجرای طرح مشترک بهزیستی، قوه قضائیه، شهرداری تهران و نیروی انتظامی از ایجاد سه مرکز نگهداری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی درتهران

به گزارش کودک پرس  انوشیروان محسنی بند پی رئیس سازمان بهزیستی، گفت: بر اساس این طرح که از ابتدای شهریور ماه و با افتتاح سه مرکز در تهران رونمایی خواهد شد، نزدیک به هزار کودک کار و خیابانی پایتخت ساماندهی و از حقوق اجتماعی و حق تحصیل برخوردار خواهند شد.

با اجرای این طرح، کلیه کودکان کار و خیابانی از سطح شهر جمع آوری می شوند و تنها در صورت تایید و نظر مثبت قوه قضائیه مبنی بر غفلت خانواده ها برای به کار گیری کودکان در مشاغل مختلف، این کودکان به خانواده هایشان تحویل خواهند شد.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه تا پیش ازاین نیز کودکان خیابانی توسط شهرداری و سازمان بهزیستی جمع آوری می شدند، اظهار داشت: در هر نوبت جمع آوری این کودکان، خانواده ها درخواست بازپس گیری کودکان را مطرح می کردند و با دستور قوه قضائیه کودک به خانواده تحویل می شد. اما دراین طرح، هماهنگی لازم با قوه قضائیه صورت گرفته است و تنها در صورت اثبات سهوی بودن اقدام خانواده، کودک به خانواده تحویل می گردد؛ در غیر اینصورت کودک در مراکز بهزیستی نگهداری خواهد شد و تمامی مراقبت های لازم از نگهداری، تامین غذا، مهارت آموزی، حرفه آموزی، اجتماع پذیری و تحصیل برایشان در نظر گرفته می شود.

البته اجرای این طرح تنها مخصوص پایتخت نیست، پس از تهران، مشهد دومین کلانشهری است که جمع آوری، ساماندهی و آموزش کودکان کار به صورت یکپارچه در آن انجام می شود. این مراکز ویژه کودکان کمتر از 15سال است و در صورت اثبات سواستفاده از کودکان برای کار و تامین معاش خانواده به هیچ عنوان امکان بازگشت آنها به خانواده هایشان وجود نخواهد داشت.

شهریور ماه زمان پاکسازی چهره پایتخت از وجود کودکان کار اعلام شده یعنی از ماه آینده هیچ کودک کاری را در خیابان های شهر تهران نمیبینیم. ما به امید روزی هستیم که دیگر نه در ایران که در هیچ نقطه ای از این کره خاکی کودک کاری نباشد….

منبع:   تابناک

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار