5068
۲۳ شهریور ۱۳۹۵

جمع آوری کودکان خیابانی و متکدیان از خیابان‌های اصفهان

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از آغاز طرح ضربتی جمع آوری متکدیان خبر داد و گفت: در این طرح 20 اکیپ از ماموران شهرداری با حضور در مناطق مختلف شهری و حاشیه زاینده رود اقدام به جمع آوری متکدیان و کودکان خیابانی می‌کنند.

به گزارش کودک پرس  مجتبی کاظمی پیرامون آغاز طرح جمع آوری متکدیان و کودکان خیابانی اظهار داشت: این طرح از روز پنج شنبه 18 شهریور ماه به صورت ویژه اجرا شد و در آن 20 اکیپ از ماموران شهرداری با حضور در مناطق مختلف شهری و حاشیه زاینده رود اقدام به جمع آوری متکدیان و کودکان خیابانی می‌کنند.

وی افزود: طرح ضربتی جمع آوری متکدیان تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت و اکیپ‌های شهرداری به صورت شبانه روزی در این اماکن حضور می‌یابند و فعالیت دارند به نحوی که در طول دو روز نخست 36 نفر از متکدیان را از سطح خیابان جمع آوری کرده‌اند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: اکیپ‌هایی که برای جمع آوری متکدیان به کار برده شده‌اند عموما از نیروهای شهرداری بوده و در صورت نیاز با تعامل و همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی اقدام به جمع آوری این افراد از سطح شهر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این افراد پس از جمع آوری و انتقال به مرکز فضیلت بهزیستی، غربالگری می‌شوند سپس به نسبت اینکه متکدیان در چه وضعیتی قرار دارند تقسیم بندی شده و برای نخستین بار برای آن‌ها پرونده شناسایی تشکیل داده می‌شود، در نهایت اگر این افراد مجددا پس از آزادی به تکدی‌گری روی آوردند پس از 3 بار دستگیری در پرونده شناسایی آنان ثبت و به عنوان مجرم مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند.

کاظمی گفت: حدود 65 درصد از متکدیان استان خانم‌ها هستند که عموما به همراه یک بچه در خیابان حضور پیدا می‌کنند و از اتباع بیگانه و مهاجران شهرها و استان‌های دیگر هم در بین آن‌ها حضور دارند.

وی با بیان اینکه شهروندان توجه کنند همیشه ‌کمک‌رسانی عملی خیر نیست با تقاضا از شهروندان، درخواست کرد زمانی که ماموران شهرداری مشغول جمع آوری متکدیان و کودکان از سطح شهر هستند، عواطف انسان دوستانه خود را درگیر نکنند و به مقابله با ماموران نپردازند چرا که این موضوع سبب میشود متکدیان در گروه حمایت نادرست شهروندان از دست ماموران فرار کرده و به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به کودکان کار و کودکان خیابانی گفت: از بین کودکان نیز آن‌هایی که اقدام به دست فروشی می‌کنند از سطح شهر جمع آوری و به بهزیستی و از طریق آنجا به خانواده خود تحویل داده می‌شوند.

 

 

 

 

منبع:    تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار