موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
5062
۲۳ شهریور ۱۳۹۵

رمان لیزی زیپ دهنی به مشکلات کودکان طلاق می‌پردازد

رمان «لیزی زیپ دهنی» نوشته ژاکلین ویلسون از جمله کتاب‌هایی است که به کودکان طلاق می‌پردازد. این کتاب با ترجمه بدری زارع از سوی نشر محراب قلم منتشر شده؛ ژاکلین در کتاب‌هایش بیشتر به موضوعاتی همچون طلاق، فرزند خواندگی، بیماری‌های روانی و بحران های خانوادگی پرداخته است.

به گزارش کودک پرس   ژاکلین ویلسون از مشهورترین نویسندگان انگلیسی است که آثار متنوعی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان خلق کرده.رمان «لیزی زیپ دهنی» نوشته ژاکلین ویلسون با ترجمه بدری زارع  موضوع تاثیر طلاق والدین بر کودکان می‌پردازد.

تنها در انگلستان بیش از ۳۰ میلیون نسخه از آثار ویلسون به فروش رسیده و برداشت های تلویزیونی متعددی از داستان‌های او به تصویر کشیده شده است. ویلسون علاوه بر کسب جوایزی مانند جایزه گاردین، از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ لقب ملک الشعرای کودکان را هم به خود اختصاص و در سال ۲۰۱۴ نامزده جایزه بین‌المللی هانس کریستین اندرسن شده است.

«لیزی»، دختر کوچکی است که بعد از جدایی و ازدواج مجدد مادرش، با ناپدری‌اش مشکل دارد و تصمیم گرفته است دیگر با کسی حرف نزند؛ نه با نابرادری هایش و نه با سام پدر جدید خانواده و نه حتی با مادرش. نه فوتبال، نه پیتزا و نه حتی اتاق خواب تازه اش هیچ کدام او را به حرف زدن ترغیب نمی کنند. تا اینکه لیزی یکی از اعضای این خانواده جدید را ملاقات می کند که از خودش کله شق تر است: مادربزرگِ سام…

رمان «لیزی زیپ دهنی» شامل هشت فصل کوتاه با نثری ساده و روان است. مترجم کتاب توانسته به زبان مناسب رمان یا داستان بلند کودکان دست پیدا کند. کتاب مصور است و نقاشی‌های آن فضای داستان را برای کودکان باورپذیر ساخته است.

رمان «لیزی زیپ دهنی» نوشته ژاکلین ویلسون با ترجمه بدری زارع و از سوی انتشارات محراب قلم در ۲۲۰۰ نسخه و به قیمت ۵ هزار تومان منتشر شده است.

 

 

 

منبع:    مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار