4317
۱۷ شهریور ۱۳۹۵

همدان قطب فرهنگی هنری کودک و نوجوان می شود

فاضل عبادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: هدفگذاری ما در اجرای برنامه‌های هنری بر این است که همدان را به قطب هنری و فرهنگی کودک و نوجوان تبدیل کنیم.

به گزارش کودک پرس    فاضل عبادی در آیین افتتاح خانه عروسک همدان در مجتمع شهید آوینی همدان با بیان اینکه هدفگذاری ما در اجرای برنامه‌های هنری بر این است که همدان را به قطب هنری و فرهنگی کودک و نوجوان تبدیل کنیم، اظهار کرد: در این راستا در سال‌های گذشته برای تحقق این امر جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره‎های فیلم کودک و نوجوان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان نیز در راستای تحقق این امر برگزار شده است افزود: مسؤولان ارشد استان بر این باورند و بر تبدیل استان همدان به قطب فرهنگی کودک و نوجوان توجه ویژه‌ای دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اضافه کرد: دومین اولویت ما تقویت تشکل‌های مردمی در این حوزه است که امروز شاهدیم در بخش تئاتر کودک و نوجوان اتفاقات خوبی رخ داده است.

عبادی با اشاره به افتتاح خانه عروسک در همدان گفت: در اولویت دوم خود به دنبال دادن هنر به دست خود هنرمندان هستیم و می‌خواهیم این اتفاقات خودجوش و توسط هنرمندان رخ دهد.

یکی از عروسک گردان‌های کشور نیز در این مراسم افزود: هر تمدنی که چه پیشرفته باشد چه نباشد به هنر احتیاج دارد تا تصویر انسانی‌تری را برای آگاهی بخشی مردم به آنها تحویل بدهد.

علی پاکدست که خود یک همدانی است و در حوزه تئاتر کودک و نوجوان فعالیت می‎کند، یادآور شد: بنده به عنوان یک هنرمند همیشه در خدمت هنر و فرهنگ شهرم هستم و از مسؤولان استانی برای حمایتشان از هنر تئاتر تشکر می‎کنم.

عضو هیأت مدیره کانون تئاتر کودک و نوجوان استان همدان نیز با اشاره به تعداد عروسک‌های موجود در خانه عروسک همدان گفت: در حال حاضر 80 عروسک در این خانه وجود دارد و 40 یا 50 عروسک دیگر به این خانه اضافه خواهد شد.

سعید باغبانی با بیان اینکه عملیات اجرایی برای برپایی خانه عروسک بیش از 6 ماه طول کشید گفت: با مساعدت‎ ارشاد شهرستان همدان و فعالیت‌های مجتمع‌ فرهنگی شهیدآوینی و نیز با برپایی ورک‎شاپی با حضور دو تن از اساتید کشوری در حوزه عروسک گردانی و تئاتر( علی پاکدست و مریم اقبالی) توانستیم این مجموعه را راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه در خانه عروسک امکانات تعمیر و نگهداری عروسک‌ها موجود است اظهار کرد: همشهریان می‌توانند عروسک‌های خود را به این خانه اهدا کنند تا از آن‌ها به نحو احسن نگهداری شود.

منبع:    فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار