40104
۲۵ آبان ۱۳۹۶
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان خبر داد؛

شناسایی بیش از ۱۷۰۰ کودک ۶ تا ۱۰ سال بازمانده از تحصیل در گیلان

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان با اشاره به آمار بازماندگان از تحصیل در رده سنی ۶ تا ۱۰ سال اعلام کرد: در این رده سنی یک هزار و ۷۲۴ نفر بازمانده از تحصیل شناسایی شده است.

به گزارش کودک پرس ، غلامرضا مدبری فر، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان در شورای آموزش و پرورش استان در استانداری با بیان اینکه بی سوادی معضلی حاکمیتی است گفت: در سال ۹۵ در سه دوره انتقال، تحکیم و سوادآموزی پنج هزار و ۲۴۳ نفر تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار گرفتند.

وی نرخ باسوادی در گیلان را ۸۷.۳ دانست و اعلام کرد: گیلان با نرخ رشد ۳.۰۴درصدی بعد از استان های تهران، البرز و سمنان در جایگاه چهارم سوادآموزی کشور قرار دارد.

مدبری فر ادامه داد: پائین ترین نرخ باسوادی متعلق به استان های سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی است.

 

وی با بیان اینکه در گیلان دو شهرستان شفت و تالش بیشترین نرخ بی سوادی را دارا هستند گفت: ۴۹ هزار و ۷۹۳ نفر در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در سراسر استان گیلان بیسواد هستند.

معاون نهضت سوادآموزی گیلان ادامه داد: طبق سرشماری سال ۹۵، گیلان با ۹۶.۹ درصد در این گروه سنی در رتبه چهارم قرار دارد.

مدبری فر اولویت استان را شناسایی بازماندگان از تحصیل دانست و اذعان کرد: در رده سنی ۶ تا ۱۰ سال یک هزار و ۷۲۴ نفر بازمانده از تحصیل شناسایی شده است که از این تعداد ۸۰۰ نفر را دختران و ۹۲۴ نفر را پسران تشکیل می دهند.

وی افزود: در شهرستان های تالش، آستانه اشرفیه، سیاهکل و لنگرود دختران بیشتر از پسران از تحصیل جا مانده اند.

مدبری فر با اشاره به اقدامات این سازمان در سال جاری ابراز کرد: طی سال جاری ۹ هزار و ۲۰۰ نفر باید تحت پوشش نهضت سوادآموزی استان قرار گیرند.

وی در ادامه از برگزاری کنفرانس ملی افق های نوین سوادآموزی در کشور برای نخستین بار به میزبانی گیلان خبر داد و گفت: بهبود کیفیت آموزشی، ارتقای آگاهی و توانمندی عمومی و افزایش سن باسوادی در گروه هدف از اهداف برگزاری این کنفرانس ملی است.

مدبری فر، توسعه و تحکیم سواد، توانمندی نیروی انسانی و سوادآموزی، تولید محتوای آموزشی و سوادآموزی و توسعه مشارکت های سازمانی را از محورهای این همایش ملی عنوان کرد.

وی از برپایی نمایشگاه دستاوردهای سوادآموزی استان جنب این همایش ملی خبر داد و گفت: این همایش نیمه دوم مرداد سال ۹۷ با حضور مسئولان کشوی، محققان و پژوهشگران در دهکده ساحلی انزلی برگزار می شود.

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار