39566
۲۳ آبان ۱۳۹۶
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان عنوان کرد؛

ابلاغ طرح «ملی الگوی تلاوت» به دارالقرآن‌های خوزستان

گردهمایی سالانه مدیران ۵۷ مرکز دارالقرآن آموزش و پرورش استان خوزستان امروز ۲۳ آبان‌ماه برگزار شد و طی آن شیوه‌نامه اجرای «طرح ملی الگوی تلاوت» به مدیران این مراکز قرآنی ابلاغ شد.

به گزارش کودک پرس ، گردهمایی سالانه مدیران ۵۷ مرکز دارالقرآن آموزش و پرورش استان خوزستان امروز ۲۳ آبان‌ماه برگزار شد.

هدف از برگزاری این گردهمایی آسیب‌شناسی برنامه‌های گذشته، ابلاغ برنامه‌های آینده همچون برگزاری المپیاد قرآنی دانش‌آموزان و اجرای «طرح ملی الگوی تلاوت» بوده است.

علی بلاسم، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان در مراسم با اشاره به طرح ملی الگوی تلاوت اظهار کرد: یکی از وظایف مدیران دارالقرآن‌ها کشف استعدادهای دانش‌آموزان است و یکی از آفت‌هایی که این مراکز با آن روبرو هستند کاهش تعداد دانش‌آموزان از مرحله ثبت‌نام تا پایان دوره است.

 

 

وی ادامه داد: دانش‌آموزان با استعدادهای و ظرفیت‌های متفاوت در دوره‌های قرآنی حاضر می‌شوند و خانواده‌ها هم انتظار دارند تا این استعدادها شکوفا شود. بخشی از ایراد کم‌شدن تعداد قرآن‌آموزان به مربیان بازمی‌گردد. در طرح ملی الگوی تلاوت هدف این است که دانش‌آموزان تبدیل به قاریان مطرح شهر و استان خود شوند.

بلاسم در ادامه به توضیحاتی درباره این طرح پرداخت و گفت: از ۲۲ استان متقاضی اجرای این طرح قرآنی ۱۱ استان انتخاب شده‌اند که خوزستان یکی از این مجریان خواهد بود. براساس تفاهم‌نامه امضا شده میان دو وزارتخانه آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی این طرح اجرا خواهد شد.

 

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: براساس آیین‌نامه طرح ملی الگوی تلاوت دانش‌آموزان با حضور در مراکز دارالقرآن فرازی ۱۵ دقیقه‌ای را به صورت تقلیدی از ۴ استاد قرائت قرآن عبدالباسط، شحات، صدیق منشاوی و مصطفی اسماعیل قرائت می‌کنند. این مرحله می‌تواند تا ده بار به تکرار بینجامد تا زمانی که دانش‌آموزان بتوانند به خوبی از این قرائت‌ها تقلید کنند پس از آن اگر دانش‌آموز موفق به تقلید مطلوب از این قرائت‌ها نشد مربی دارالقرآن باید قاری دیگری را به او معرفی کند.

 

وی عنوان کرد: این طرح ویژه دانش‌آموزان دبستان و متوسطه اول در چهار سطح مقدماتی، عمومی، پیشرفته و عالی تدوین شده است. دارالقرآن‌ها باید کلاس‌های آموزشی این طرح را به تعداد حداقل ده نفر اجرا کنند و اگر غیر از این باشد اجرای آن منتفی خواهد شد.

بلاسم افزود: براساس شیوه‌نامه مقرر بود که طرح ویژه دانش‌آموزان پسر اجرا شود که با اعتراض ما نسبت به این موضوع اجازه دادند یک دارالقرآن ویژه دختران دانش‌آموز این طرح‌ را به اجرا دربیاورند.

لازم است این نکته را یادآور شویم که انتخاب زمان شرکت دانش‌آموز در طرح کاملاً اختیاری است و دانش‌آموز می‌تواند در همان سطح عمومی دوره خود را به پایان برساند. اما در پایان دوره سطح عالی طرح به گونه‌ای طراحی شده که دانش‌آموز تبدیل به یک قاری بین‌المللی شود.

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار