32090
۱۳ آبان ۱۳۹۶
در گزارش جدید؛

آمار کودکان در معرض خشونت به روایت یونیسف

کورنلیوس ویلیامز در گزارش جدید خود تحت عنوان «چهره آشنا: خشونت در زندگی کودکان و نوجوانان» نوشت، بدرفتاری و خشونت علیه کودکان در نقاط مختلف جهان صدمات بسیار زیادی به آنان وارد کرده است.

به گزارش کودک پرس ، مسئول امور حمایتی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد حدود ۳۰۰ میلیون کودک بین سنین دو تا چهار سال در سراسر جهان با تنبیهات بدنی یا پرخاشگری‌های روانشناختی از سوی سرپرستان خود در منزل روبرو هستند.

کورنلیوس ویلیامز در گزارش جدید خود تحت عنوان «چهره آشنا: خشونت در زندگی کودکان و نوجوانان» نوشت، بدرفتاری و خشونت علیه کودکان در نقاط مختلف جهان صدمات بسیار زیادی به آنان وارد کرده است.

وی با اشاره به زدن سیلی به صورت کودکان، وادار کردن دختر‌ها و پسر‌ها به اعمال جنسی و قتل نوجوانان در جوامعی که زندگی می‌کنند خاطر نشان کرد، خشونت علیه کودکان در جهان محدودیت و مرزی نمی‌شناسد.
وی در این گزارش از تازه‌ترین اطلاعات مربوط به تجربیات خشونت علیه کودکان در سنین مختلف کودکی و انواع مختلف آن خبر داد.
براساس گزارش‌های موجود، در حدود ۶۰ درصد از کودکان یک ساله در ۳۰ کشور مورد با خشونت روبرو هستند که از این تعداد حدود یک چهارم آن‌ها مورد تنبیه بدنی قرار می‌گیرند.
همچنین ۱۵ میلیون نفر از دختران نوجوان بین سنین ۱۵ تا ۱۹ سال درجهان در زندگی خود وادار به اقدامات جنسی یا دیگر اشکال اقدامات جنسی اجباری می‌شوند.

تنها یک درصد از دختران نوجوان که خشونت جنسی را تجربه کرده اند تحت درمان حرفه‌ای قرار گرفته اند.
گزارش‌ها نشان می‌دهد ۹۰ درصد از دختران نوجوانی که در ۲۸ کشور مورد تعرضات جنسی قرار گرفته اند عاملان اینگونه اقدامات خشونت آمیز را می‌شناخته اند.
همچنین هر هفت دقیقه یک نوجوان به علت اقدامات خشونت آمیز در جهان جان خود را از دست می‌دهد.
در آمریکا شمار قتل پسران نوجوان آفریقایی تبار یا سیاه پوستان غیر هیسپانیک تقریبا ۱۹ برابر بیش از پسران نوجوان سفید پوست … یسپانیک است.

براساس تازه‌ترین گزارش یونیسف، نیمی از جمعیت دختران دانش آموز یا ۷۳۲ میلیون نفر از آن‌ها درکشور‌هایی زندگی می‌کنند که تنبیهات بدنی به طور کامل ممنوع نشده است.
افزون برآن، براساس اسناد و مدارک سه چهارم از موارد تیراندازی‌های مدارس در ۲۵ سال گذشته در آمریکا روی داده است.

یونیسف به منظور تلاش برای پایان دادن به خشونت علیه کودکان از مقامات کشور‌ها خواست اقداماتی فوری انجام دهند و از برنامه‌های ملی و آموزش کودکان، والدین، معلمان و اعضای جامعه برای شناخت بیشتر همه اشکال خشونت حمایت کنند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار