31837
۱۰ آبان ۱۳۹۶
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای ۵۵ هزار کودک چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۵۵ هزار کودک ۳ تا ۶ سال در طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم شرکت کنند.

به گزارش کودک پرس ، محمد میرزایی با اشاره به اجرای طرح‌ پیشگیری از تنبلی چشم اظهار داشت: در این طرح تاریکی دید، کاهش قدرت تمرکز، اختلال در دید عمقی و اختلالات تحصیلی و یادگیری کودکان‌ 3 تا 6 سال تشخیص داده می‌شود‌.

وی افزود: در راستای اجرای این‌ طرح حدود 400 پایگاه در سطح‌ استان‌ در نظر گرفته شده است که مادران‌ به همراه فرزندانشان‌ می‌توانند مراجعه و در این‌ طرح شرکت کنند‌.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری بیان‌ کرد: استان ما یکی از استان‌های موفق در غربالگری و برنامه پیشگیری از تنبلی چشم‌ است که آمار ارائه شده در کشور 65 درصد است اما استان ما بسیار بالاتر از نرم‌ کشوری است‌.

میرزایی‌ با بیان‌ اینکه سال گذشته 50 هزار کودک‌ در این‌ طرح‌ شرکت کرد، خاطرنشان‌ کرد: از مجموع 50 هزار کودک 2 هزار کودک با مشکل بینایی مواجه بودند که با پیگیری و تشخیص به موقع دنیای این کودکان هم مانند کودکان دیگر شفاف شد.

وی با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی‌ شد 55 هزار کودک‌ در این‌ طرح‌ شرکت کنند، گفت: در حال حاضر طرح پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی کودکان در تمامی مهدهای کودک‌ استان در حال اجرا است‌.

 

منبع: تسنیم

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار