موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
31645
۰۸ آبان ۱۳۹۶
به مناسبت فرا رسیدن اربعین؛

شماره جدید ماهنامه «انتظار نوجوان» با حال و هوای اربعین حسینی منتشر شد

جدیدترین شماره ماهنامه مهدوی «انتظار نوجوان» در آستانه اربعین حسینی منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ، ماهنامه فرهنگی «انتظار نوجوان» به صاحب امتیازی مؤسسه «آینده روشن» در شماه ۱۴۱ خود به عناوینی مانند «تأثیر اعتقاد به ظهور حضرت»، «فرصتی برای کتاب خواندن»، «نوجوان منتظر»، «احکام زیارت اربعین»، «قصه‌های ماه»، «نذر گمشده»، «بال‌های مهدویت در احادیث نبوی»، «بار دیگر کربلا»، «کجایند خون‌خواهان حسین(علیه‌السلام)» و «آرزوی سوختن» پرداخته است.

در بخشی از این نشریه با عنوان «زیارت اربعین و حواشی فقهی» به برخی مسائل درباره نوجوانان پاسخ داده است، در یکی از این مسائل می‌خوانیم؛ برخی از نوجوان‌ها وقتی می‌بینند که همه عازم کربلا هستند و تصاویر زیبا و دلبرانه پیاده‌روی را در رسانه‌ها می‌بینند، تاب و تحمل را از دست می‌دهند و پا در لنگه کتونی می‌کنند که منم باید برم کربلا. مسئله درس و اجازه از مدرسه یک طرف، اما مشکل اصلی راضی کردن والدین به ویژه مامان خانوم است که به این حرف و حدیث‌ها رضایت بده نیست.

 

 

«انتظار نوجوان» اربعینی شد

جالب‌تر اینکه عده‌ای دست به توجیه می‌زنند؛ مهم رضایت خدا و اهل بیت است نه رضایت والدین. غافل از ا«که رضایت خدا و اهل بیت در بسیاری از موارد در گرو رضایت والدین است و از نظر فقهی نباید فراموش کرد؛ حتی افرادی که به سن بلوغ می‌رسند اگر برخلاف خواست و نظر والدین عملی مستحب را هم انجام دهند و این تخلف از خواست والدین مصداق بی‌حرمتی به نظر و جایگاه والدین باشد. این عمل مصداق گناه «عاق والدین» خواهد بود که از بدترین گناهان کبیره است و باید از آن به شدت ترسید.

«عمود ۱۴۵۲» خاطره‌ای داستانی از حمیدرضا داداشی است که در بخشی از آن می‌خوانیم؛ در کربلا چند روزی مهمان «ابوزینب» بودیم. مرد مهربانی که در ایام پیاده‌روی اربعین خانه خود را در اختیار زائران می‌گذارد. در این مدت در خانه‌اش را نمی‌بندد تا هیچ محدودیتی برای رفت و آمد زائران نباشد؛ حتی کمتر خودش را به ما نشان می‌داد که نکند معذب باشیم. در عوض خودش و پسرانش تمام وقت در خدمت زائران بودند. ابوزینب هر تازه واردی که به خانه‌اش می‌آمد به زور لباس‌های کثیف و عرق کرده آنها را می‌گرفت، می‌شست و خشک می‌کرد و روز خوش نشان می‌داد.

گلی از بوستان کتاب به معرفی کتاب «والله متم نوره» کاوشی در ابعاد الهی، تمدنی و مهدوی حرکت عظیم اربعین حسینی است. این کتاب شامل مجموعه مقالات و پژوهش‌های اجلاسیه و نشست‌های تخصصی کنگره بین المللی لقاءالحسین(علیه‌السلام) است که در کربلای معلی برگزار شد. جلد اول این کتاب شامل مجموعه نشست‌های تخصصی و سمینار در مسجد مقدس جمکران و متن اجلاسیه کنگره در حرم امام حسین(علیه‌السلام) است. جلد دوم، مجموعه مصاحبه‌های علمی و جلد سوم کتاب را مجموعه برگزیده‌هایی از مقالات و یادداشت‌های همین کنگره تشکیل می‌دهد.

 

منبع: ایکنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار