موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/کودک پلاس
31078
۰۶ آبان ۱۳۹۶
قهرمانی بسکتبال دختران نوجوان آسیا؛

تیم بسکتبال نوجوانان دختران ایران از رسیدن به فینال بازماندند

تیم بسکتبال دختران ایران با شکست مقابل مالزی از راهیابی به فینال دسته دو آسیا بازماند.

به گزارش کودک پرس ، تیم‌های بسکتبال ایران و مالزی امروز در مرحله نیمه نهایی دسته دو زیر ۱۶ سال دختران آسیا به مصاف هم رفتند و تیم مالزی با شکست ایران به اولین فینالیست این دوره از مسابقات تبدیل شد.

ایران با ترکیب فاطمه آقازادگان قزوینی، مژده نظری، مریم شیرازی، غزل ملکی و زینب غفاری بازی را آغاز کرد.

بازیکنان مالزی با شش امتیاز مسابقه را شروع کردند و آیدا گل محمدی بعد از دو دقیقه و چهل ثانیه با یک پرتاب آزاد، اولین امتیاز ایران را به دست آورد. کوارتر اول بعد از این دقیقه نزدیک پیش رفت و ۱۷-۱۷ تمام شد.

 

 

ریباندهای گل محمدی و امتیازات قزوینی

در حالی که آقازادگان قزوینی وظیفه امتیازآوری را در تیم برعهده داشت، آیدا گل محمدی با ریباند‌های دفاعی خود به تیم کمک می‌کرد. ریباند‌های گل محمدی تا پایان نیمه به ده ریباند دفاعی و پنج ریباند حمله رسید. قزوینی هم ۱۳ امتیاز در این نیمه به دست آورد.

مالزی با برتری دو امتیازی در کوارتر دوم، با نتیجه ۳۵ بر ۳۳ در نیمه اول برنده شد. بازیکنان این تیم در پنج دقیقه ابتدایی از نیمه دوم هم ۱۱ امتیاز مقابل دو امتیاز ایران به دست آوردند و اختلاف امتیازی را افزایش دادند.

نوجوانان ایران در ادامه کوارتر به بازی برگشتند؛ اما کوارتر سوم را ۲۸ بر ۱۸ واگذار کردند. همین روند در کوارتر پایانی هم ادامه پیدا کرد و مالزی ۲۲ بر ۱۷ برنده کوارتر چهارم شد.

به این ترتیب دختران نوجوان ایران با نتیجه ۸۵ بر ۶۸ مسابقه را به مالزی واگذار کردند تا فردا برای رده بندی سوم و چهارمی به مصاف بازنده دیدار قزاقستان و هند بروند.

فاطمه آقازادگان قزوینی با ۲۵ امتیاز، ۸ ریباند و ۴ توپربایی بهترین امتیازآور ایران بود و آیدا گل محمدی با ۵ امتیاز و ۲۳ ریباند، بیشترین ریباند را در این مسابقه جمع کرد. همچنین زینب غفاری با ۸ امتیاز، ۱۶ ریباند و ۵ توپربایی بیشترین تاثیرگذاری را در تیم داشت.

مسابقات قهرمانی دختران زیر ۱۶ سال آسیا در دو دسته به میزبانی بنگلور هند در حال برگزاری است و تیم قهرمان این مسابقات به دسته یک آسیا صعود می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار