موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
31029
۰۶ آبان ۱۳۹۶
امام جمعه سیراف بیان فرمود؛

بسیج دانش‌آموزی به دنبال تربیت شهید فهمیده‌ها است

حجت‌الاسلام عاشوری امام جمعه شهر سیراف گفت: دوشنبه ۸ آبان سالروز شهادت دانش‌آموز بسيجى، محمدحسين فهميده از چنان ارزش و اهميتى برخوردار است كه «روز نوجوان» و «بسيج دانش ‏آموزى» ناميده شده است.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام عاشوری امام جمعه شهر سیراف گفت: دوشنبه 8 آبان سالروز شهادت دانش‏ آموز بسيجى، محمدحسين فهميده از چنان ارزش و اهميتى برخوردار است كه «روز نوجوان» و «بسيج دانش ‏آموزى» ناميده شده است.

وی ادامه داد: با بررسى نقش دانش ‏آموزان بسيجى در جنگ و صلح، نيروى مقاومت بسيج سپاه پاسداران با همكارى وزارت آموزش و پرورش، به‏ منظور تربيت فهميده ‏ها و گسترش فرهنگ بسيج در مدارس، پيروان او را جذب و سازمان‏دهى كرده و سازمانى به نام «بسيج دانش‏ آموزى» تشكيل دادند كه در تمام مدارس كشور فعاليت چشم‏گيرى دارد.

امام جمعه سیراف در مورد شهید حسین فهمیده گفت: از آن‏جا كه دانش ‏آموز شهيد و رزمنده بسيجى، محمدحسين فهميده، با ايمان و بينش عميق و استوار در جنگ با دشمن، پيش‏قدم شد و با نيل به شهادت، درس شجاعت، فداكارى و مقاومت را به همه بسيجيان و امت حزب‏الله آموخت، امام بزرگوار از اين نوجوان سيزده ساله، به‏عنوان رهبر ياد فرمودند.

در ادامه گفت: بسيج دانش ‏آموزى، يك نهاد آموزشى است كه با برنامه ‏هاى مدون و ايجاد پايگاه‏هاى علمى، سعى دارد گام مؤثرى در ارتقاى توان علمى دانش ‏آموزان داشته باشد. بسيج، عبارت است از مجموع ه‏اى كه در آن، پاكترين انسانها، فداكارترين و آماده به كارترين جوانان كشور در راه اهداف عالى اين ملت و براى كمال رساندن و به خوشبختى رساندن اين كشور، جمع شده‏اند. بسيج عبارت است از تشكيلاتى كه در آن، افراد متفرق و تنها، به يك مجموعه عظيم و منسجم، به يك مجموعه آگاه، متعهد، بصير و بيناى به مسائل كشور و به نياز ملت، تبديل مى‏شوند؛ مجموعه‏اى كه دشمن را بيمناك و دوستان را اميدوار و خاطرجمع مى‏كند. معناى بسيج اين است.

وی در مورد شرایط کنونی در و تهاجم فرهنگی بیان کرد: در شرايط كنونى كه تهاجم فرهنگى، جنگى ديگر بر ضد نظام است، شناخت شرايط روحى و روانى نوجوانان و تهيه ساز و كارهاى مناسب، يكى از راه‏هاى برون ‏رفت از اين معضل بزرگ است. سازمان بسيج دانش‏ آموزى به‏ عنوان گسترده ‏ترين و فراگيرترين تشكيلات دانش ‏آموزى، بر اساس رسالت خويش تلاش در راه تداوم دفاع همه‏ جانبه از انقلاب اسلامى و دستاوردهاى آن در زمينه ‏هاى علمى، تربيتى و اجتماعى و مقابله با تهاجم فرهنگى را سرلوحه فعاليت‏هاى خويش قرار داده است. اين سازمان، همواره كوشيده است با استفاده از ظرفيت‏ ها و قابليت‏ هاى خود، زمينه‏ ساز حضور فعال نوجوانان،به ‏ويژه دانش‏آموزان بسيجى در عرصه ‏هاى گوناگون فرهنگى، اجتماعى، علمى و سازندگى باشد.

 

منبع: کوگانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار