30842
۰۴ آبان ۱۳۹۶
رئیس اداره بهزیستی دزفول خبر داد؛

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای ۳۰ هزار کودک ۳ تا ۶ سال دزفولی

فریدون عبدی رئیس اداره بهزیستی دزفول گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم در ۸۰ پایگاه ثابت و سایر در مناطق مختلف شهرستان دزفول آغاز شده و به مدت ۲ ماه ادامه دارد.

به گزارش کودک پرس ، فریدون عبدی جامعه هدف اجرای طرح تنبلی چشم در دزفول را 30 هزار کودک 3 تا 6 سال می باشند که در پایگاه های دائم و غیر دائم و نیز مهدهای کودک سنجش می شوند.
وی با بیان اینکه کودکانی که در سنین بین 3 تا 6 سال قرار دارند و در سالهای گذشته در این طرح شرکت کرده اند ضروری است تا امسال نیز در این طرح شرکت کنند افزود:تنبلی چشم درمان ندارد و در بزرگسالی منجر به کم بینی و حتی نابینایی می شود لذا خانواده ها باید با دقت و حساسیت بیشتری با فرزندان خود در این پایگاه ها حضور یابند.

پارسال 24 هزار و 68 کودک در دزفول زیر پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند و یک هزار و 703 کودک مشکوک به تنبلی چشم شناسایی شد.
طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم از سال 74 بصورت پایلوت در برخی استان های کشور و از سال 76 بصورت رسمی اجرا شد.
این طرح در سه سطح انجام می شود که در سطح نخست ،فرد معاینه کننده به غربالگری کودکان می پردازد و اگر مشکل بینایی در آنها تشخیص داده شد به بینایی سنج معرفی می شوند .

در صورت تشخیص نیاز به درمان تخصصی در سطح سه کودکان به چشم پزشک ارجاع داده می شود .
نزدیک بینی،دوربینی،پائین افتادگی پلک،لوچی یا انحراف چشم و اختلال مادرزادی از شایع ترین عوامل ایجاد کننده تنبلی چشم محسوب می شوند که تنها راه درمان تشخیص و شناسایی عوامل ایجاد کننده است.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار