30630
۰۳ آبان ۱۳۹۶
محمدرضا خباز

به‌ کارگیری طرح‌های مدیریت مصرف آب در استان سمنان

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه کنترل بحران کمبود آب در دستور کار است گفت: طرح‌های مدیریت مصرف آب در استان سمنان به‌کارگیری شود.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا خباز در جشنواره “آب نخستین واژه” که در دبستان دخترانه شاهد سمنان برگزار شد اظهار داشت: کم‌آبی در استان سمنان به سبب برداشت‌های نامتعارف از منابع آبی و عدم وجود الگوی صحیحی از مصرف آب به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف و اصلاح الگوی مصرف آب در دستور کار قرار دارد بیان کرد: نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های آب یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در این عرصه است.

استاندار سمنان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در خصوص کاهش مصرف آب بیان کرد: حیات بشر وابسته به منابع طبیعی و زیست‌محیطی است باید نسبت به برخورد انسان‌ها با این منابع دیدگاه جدیدی تعریف شود.

وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی اصلاح الگوی مصرف آب ویژه دانش‌آموزان را اقدامی مؤثر در راستای کنترل بحران کمبود آب در استان سمنان دانست و گفت: آموزش درست و دقیق صرفه‌جویی در مصرف آب یکی از مهم‌ترین محورهای برنامه‌های فرهنگی قرار دارد.

خباز با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌آموزان برای ترویج این فرهنگ بین مردم بیان کرد: هر دانش‌آموز می‌تواند در خانواده به‌عنوان یک آب‌بان عمل کنند و با فراگیری آموزش‌های لازم الگوی مصرف آب را در جامعه اصلاح کنند.

وی تصریح کرد: نقش دانش‌آموزان در این مسئله برای خانواده‌ها بسیار اثرگذار خواهد بود و می‌توان طرح آب‌بان را مشابه همیاران پلیس در استان سمنان اجرایی کرد.

منبع:تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار