موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
30576
۰۳ آبان ۱۳۹۶
متخصص تغذیه عنوان کرد؛

رشد کودکانمان را با رژیم‌های غذایی غیرعلمی مختل نکنیم

دکتر منصور شهرکی متخصص تغذیه و عضو مرکز تحقیقات سلامت کودکان و نوجوانان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با انتقاد از رژیم‌های لاغری غیرعلمی گفت: بدلیل اینکه کودکان و نوجوانان در حال رشد هستند استفاده از رژیم‌های غذایی لاغری غیر علمی ممکن است در روند رشد جسمانی آنها تاثیر منفی بگذارد.

به گزارش کودک پرس ، دکتر منصور شهرکی متخصص تغذیه و عضو مرکز تحقیقات سلامت کودکان و نوجوانان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن بیان این مطلب گفت: بدلیل اینکه کودکان و نوجوانان در حال رشد هستند استفاده از رژیم های غذایی لاغری غیر علمی ممکن است در روند رشد جسمانی آنها تاثیر منفی بگذارد.

وی با اشاره به اینکه تغییر در سبک زندگی یکی از مهمترین گام ها در رسیدن به وزن مطلوب است، ادامه داد: محدود کردن بازی های کامپیوتری و کاهش زمان نشستن کودک یا نوجوان جلوی تلویزیون و تشویق کردن نوجوان به تحرک، استفاده از بشقاب کوچک برای آنها در وعده های غذایی، عدم سرو غذای پرچرب، ارتقاء اطلاعات تغذیه ای خانواده از جمله راهکارهای قابل توجه در کمک به کاهش وزن کودک یا نوجوان است.

 

وی تصریح کرد: آنچه نباید از خاطر برد مشورت با کارشناس تغذیه و نیز اندازه گیری فاکتورهای بیوشیمیایی مانند قند و کلسترول و چربی خون کودکان و نوجوانان دچار اضافه وزن است چرا که سنجش این فاکتورها در ارائه برنامه تغذیه ای صحیح موثر است.

وی همچنین با تاکید بر عدم استفاده کودکان و نوجوانان از فست فودهایی مانند پیتزا، ناگت ها، سوسیس و کالباس، افزود: این نوع غذاها علاوه بر اینکه ارزش غذایی پائینی دارند میزان کالری زیادی را وارد بدن می کنند.

وی در پایان به خانواده ها توصیه کرد: استفاده از صیفی جات و سبزیجات را در سه وعده غذایی حتماً مورد توجه قرار دهند، از روغن کانولا و زیتون به جای روغن های جامد استفاده کنند، خشکبار را جایگزین چیپس و پفک به عنوان میان وعده فرزندانشان کنند

 

منبع: پایگاه جامع آموزش و فرهنگ‌سازی سلامت

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار