30509
۰۲ آبان ۱۳۹۶
رئیس بهزیستی قشم اعلام کرد؛

اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان در ۶۳ پایگاه قشم

رئیس بهزیستی قشم گفت: طرح غربالگری بینایی ویژه کودکان سه تا ۶ ساله در ۶۳ پایگاه شهرستان از دوم آبان آغاز و تا پایان آذر ماه امسال ادامه دارد.گفت: طرح غربالگری بینایی ویژه کودکان سه تا ۶ ساله در۶۴ پایگاه شهرستان از دوم آبان آغاز و تا پایان آذر ماه امسال ادامه دارد.

به گزارش کودک پرس ، هدفگذاری امسال پوشش 11 هزار کودک شهرستان قشم در طرح غربالگری بینایی است.

وی ، پیشگیری از معلولیت را یکی از اهداف اساسی سازمان بهزیستی عنوان کرد و ادامه داد: بهزیستی قشم این طرح را در44 مهد روستایی ، 10 مهد کودک شهری و 2 مجتمع روستایی با همکاری 2 پایگاه سلامت و چهار گروه سیاری در روستاهای بدون مهد کودک اجرا می کند.
وی ادامه داد : کودکی که از نظر بینایی مشکوک تشخیص داده شود به مرحله دوم انتقال می یابد که توسط کارشناس بینایی سنجی می شوند و در صورت تشخیص مشکل در مرحله دوم کودک مورد نظر به چشم پزشک ارجاع داده می شود.
رئیس بهزیستی قشم تصریح کرد : سال گذشته از جامعه آماری 9 هزار و 700 کودک بین سه تا 6 سال در شهرستان قشم تعداد هفت هزار و 700 کودک معادل 80 درصد کودکان غربالگری شدند که بالاتر از میانگین 67 درصدی استان هرمزگان بود.
کیانی ، هدف از اجرای این طرح را شناسایی به موقع مشکلات بینایی کودکان به منظور جلوگیری از کم‌ بینایی و نابینایی و تشخیص مشکلات بینایی سنجی در سنین 3 تا 6 سالگی و امکان درمان عنوان کرد.
وی یاد آور شد: اگر مشکلات بینایی در کودکی شناسایی تحت درمان نشود ، پس از 12 سالگی درمان کامل نخواهد بود و از این رو طرح غربالگری برای شناسایی دقیق به همراه معاینه و پیگیری برای مراحل درمان اجرا می شود.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم ، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار