30184
۰۱ آبان ۱۳۹۶
سیدحبیب موسوی

اعتیاد مهم‌‌ترین عامل آسیب‌های اجتماعی می باشد

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری بهارستان گفت: اعتیاد مهم‌‌ترین عامل آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، کودک آزاری و امثال آن می باشد.

به گزارش کودک پرس، هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بهارستان با حضور اعضای شورا و به ریاست سیدحبیب موسوی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری  شهرستان بهارستان در سالن جلسات پیامبر اعظم (ص) فرمانداری برگزار گردید.

موسوی در حاشیه این جلسه باتاکید براینکه اعتیاد مهم‌ترین عامل ایجاد آسیب‌های اجتماعی می باشد، اذعان داشت: امروز معضل اعتیاد بر  مسائلی همچون تولید، اشتغال و طلاق تأثیر مستقیم و به‌سزایی دارد.
وی در ادامه بابیان اینکه اعتیاد نه تنها به فر بلکه به خانواده و جامعه نیز ضربه وارد می کند، تصریح کرد: مطابق آمار منشاء ۴۰ درصد از همسر آزاری‌ها، ۵۰ درصد فرزند آزاری‌ها، ۴۰ درصد وقوع طلاق و ۵۰ درصد سرقت‌ها  در سطح کشور با مصرف انواع مواد مخدر و مواد توهم‌زا مرتبط بوده است.
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان بهارستان همچنین در رابطه با لزوم گسترش فعالیت شوراهای مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی مناسب، ارائه آموزش‌های لازم و اجرای طرح‌های پیشگیری، آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های موجود در جامعه را تا حد امکان کاهش داد.
وی به اهمیت آگاهی خانواده‌ها و دانش آموزان از مضرات و اثرات استفاده از مواد مخدر اشاره کرد و گفت: عدم آشنایی دانش آموزان و حتی والدین آنان با انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی، باعث بسیاری از گرفتاری‌ها، اعتیاد و گرایش به مصرف مواد مخدر می باشد و این موضوع  یکی از عوامل مهم شیوع مصرف قرص‌های روانگردان، ماده مخدر گل، حشیش و کریستال در بین دانش آموزان مقاطع متوسطه است.
موسوی با اشاره به تبصره ۲ ذیل ماده ۱۵ قانون اصلاحی مبارزه با مواد مخدر، تاکید داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه  اجتماعی از لحاظ قانونی مسئولیت کمک به  ترک معتادان بی‌بضاعت را بر عهده دارد و در این زمینه بهزیستی شهرستان باید فعال‌تر شده و زمینه مساعدت به معتادانی که توان پرداخت هزینه‌های ترک اعتیاد را ندارند فرآهم آورد.
وی درپایان باتوجه به اینکه صدا و سیما و رسانه در پیشگیری و مبرزه با مواد مخدر نقش بسزایی دارد، افزود: روش‌های علمی و صحیح مواجهه و برخورد با معتاد، فرهنگ‌سازی، نقش مثبت و موثر رسانه‌ها خصوصاً صدا و سیما و ارائه آموزش‌های علمی گسترده متناسب با مقاطع مختلف سنی جامعه از راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی محسوب می شوند.
منبع:پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار