30176
۰۱ آبان ۱۳۹۶
مدیر کل بهزیستی استان بوشهر خبر داد؛

اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم بیش از ۶۲ هزار کودک بوشهری

علی پولادی ریشهری مدیر کل بهزیستی استان بوشهر گفت: طرح غربالگری تنبلی چشم برای بیست و یکمین سال و همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش کودک پرس ، علی پولادی ریشهری با بیان اینکه طرح غربالگری تنبلی چشم از امروز در سراسر استان آغاز شده و تا 30 آذر ادامه می‌یابد تصریح کرد: این طرح برای تمام کودکان 3 تا 6 اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: 203 مربی برای این کار آموزش دیده‌اند که 62 هزارو 374 کودک را در استان بوشهر معاینه و سنجش می‌کنند.

 

مدیر کل بهزیستی استان اضافه کرد: سن 3 تا 5 سال بهترین زمان تشخیص بیماری و 5 سالگی زمان طلایی برای درمان بیماری آمبلیوپ یا تنبلی چشم است که در صورت تاخیر در تشخیص ممکن است علاوه بر مشکلات روحی و روانی به نابینایی کودک منجر شود.

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از بین بیش از 59 هزار کودک 3 تا 6 ساله در استان بیش از 56 درصد تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که از این تعداد 321 کودک مبتلا به تنبلی چشم و هزار و 107 کودک مبتلا به سایر اختلالات بینایی شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

ریشهری افزود: در 21 سال اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم بیش از 432 هزار کودک در استان بوشهر معاینه شدند که نتیجه آن شناسایی و درمان افزون بر 12 هزار کودک بیمار بوده است که از این تعداد بیش از 4 هزار کودک مبتلا به آمبلیوپ بوده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار