30117
۰۱ آبان ۱۳۹۶
مهدهای کودک شهر اراک

نظارت بیشتر مهدهای کودک شهر اراک

در نشست کمیسیون ارتقا امنیت اجتماعی و اخلاقی شهرستان اراک با اشاره به اینکه نظارت بر مهدهای کودک در سطح شهر اراک افزایش یابد تاکید شد: نظارت‌ها بر صدور مجوز متقاضیان تاسیس مهدهای کودک افزایش یابد.

به گزارش کودک پرس ، کمیسیون ارتقا امنیت اجتماعی و اخلاقی شهرستان اراک در محل فرمانداری اراک با حضور معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اراک و برخی نمایندگان دستگاه‌ها با دو دستور کار عواقب ورود زود هنگام کودکان و نوجوانان به فضای مجازی و مسائل و مشکلات موجود در مهدکودک‌ها برگزار شد.

دراین جلسه نمایندگان دستگاه‌ها با اشاره به اینکه کودکان، آسیب پذیرترین گروه در هر جامعه هستند، لازم دانست که امروزه با آنچه که کودکانمان را مورد آسیب قرار می دهد، بیشتر آشنا شویم، محققان می گویند آسیب جدی برای کودکان دنیای امروز، بازی‌های رایانه‌ای و گشت و گذار‌های بدون کنترل آن‌ها در دنیای مجازی است.

بحث فضای مجازی و روش‌های نوین ارتباطی از مسایل مهمی است که امروزه از منظرهای متعدد مورد بررسی و نقد قرار گرفته که با توجه به سرعت بالای گسترش این فضا و امکانات آن، شاید کمتر کسی از جنبه‌ دینی به این موضوع توجه کرده است که این موضوع هم باید مورد نظر خانواده‌ها و مسئولان و مربیان قراربگیرد.

امروزه وسایل ارتباطی بر زندگی انسان ها سایه افکنده است، این وسایل مانند چاقوی دو ­لبه­ای است که می­تواند نقاط مثبت و منفی داشته باشد. یکی از آسیب های فضای مجازی در این خصوص آسیب پذیر بودن سلامت روانی کودکان و نوجوانان است.

کارشناسان معتقدند ارتباط اجتماعی از طریق اینترنت ضعیف‌تر از ارتباط واقعی است و در دراز مدت منجر به انزوای اجتماعی، افسردگی و به مخاطره افتادن سلامت روانی افراد می‌شود.

آموزش به کودکان در استفاده از فضای مجازی مورد تاکید است

معاون سیاسی فرماندار اراک در حاشیه این جلسه با اشاره به موضوعات طرح شده گفت: در برخورد با روی آوردن زود هنگام کودکان به فضای مجازی باید دستگاه‌های فرهنگی شهرستان ازجمله آموزش و پرورش، صدا و سیما، تبلیغات اسلامی وفرهنگ و ارشاد اسلامی عواقب ورود زود هنگام کودکان و نوجوانان به فضای مجازی را با توجه به گستردگی فضای مجازی و دامنه وسیع از مخاطبان را برای خانواده‌ها و جامعه هدف خود تشریح و مضرات آن‌را بررسی کنند.

وی افزود: امروزه کودکان و رایانه دو عضو جدایی‌ناپذیر هستند و آن‌ها با اشتیاق برای دانستن بیشتر از دنیای اطراف و اتصال به جهان دورتر و پی بردن به دانسته‌های روز در تبلت ها و رایانه ها غرق شده و از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا خود را به محبوب‌ترین دوست خود که همان رایانه، لپ‌تاپ، تبلت‌ها و هر وسیله‌ای که راه اتصال آنان با دنیای مجازی را میسر می‌کند، برسانند.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار اراک تصریح کرد: پدر و مادر خوب نسبت به رفتارها و رفت و آمد فرزند خود باید حساس باشند زیرا کودکان کم‌تجربه هستند و در معرض آسیب‌های فراوان قرار می‌گیرند اما حمایت خانواده می‌تواند آنها را از آسیب‌ها دور نگه دارد.

زارعی با اشاره به مسائل و مشکلاتی که در مهد‌های کودک وجود دارد گفت: تعداد 45 مهدکودک در سطح شهر اراک وجود دارد که از این تعداد 5مهد در روستا‌های بزرگ شهرستان و یک آدینه مهد درمصلای شهر اراک و یک مهد شبانه روزی در بیمارستان امیرالمومنین قرار دارد.

وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید اقلام تبلیغی مانند کتاب، سی دی و سایراقلام فرهنگی مربوطه را به صورت فهرست در اختیار اداره بهزیستی قرار دهد و اداره بهزیستی این اقلام را تهیه و در بین مهد‌ها توزیع کند.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار اراک عنوان کرد: شخصی که به عنوان مسئول مجوز می‌گیرد باید بررسی‌های بیشتری بر او انجام شود و تا جایی که امکان دارد فردی متاهل باشد  تا شاهد مشکلات فرهنگی و اجتماعی کمتری دراین زمینه باشیم.

زارعی خاطرنشان کرد: وظیفه مربی مهد فقط نگهداری و پرستاری از کودک نیست بلکه مربی باید به همه جوانب پرورش جسمی و معنوی کودک توجه کند. او باید زمینه های لازم برای شکوفایی استعدادهای کودکان را فراهم و از طریق آموزش های مناسب، مهارت ها، ارزش‌ها و اصول اخلاقی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی را به آن‌ها انتقال دهد.

وی اضافه کرد: فضای فیزیکی مهد کودک باید مورد تایید نظام مهندسی، آتش نشانی و اماکن بهداشتی باشد و همچنین نیرو‌های انسانی در مهدکودک‌ها باید آموزش‌های قبل، حین و بعد از خدمت را دریافت کنند.

 

 

 

 

منبع:تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار