موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
30089
۰۱ آبان ۱۳۹۶
هنرمند تئاتر عنوان کرد؛

انتقاد بازیگر نمایش «ورود الاغ‌ها ممنوع» از پرهیز شعاری شدن تئاتر کودک

یک هنرمند تئاتر بابیان این‌که تئاتر کودک نباید به‌صورت شعاری اجرا شود، گفت: همدان به قطب تئاتر کودک در کشور تبدیل‌شده است.

به گزارش کودک پرس ،  «بصیرت اکبری» بازیگر نمایش «ورود الاغ‌ها ممنوع» بابیان این‌که برگزاری جشنواره در همدان مناسب تر از برگزاری آن در اصفهان است، عنوان کرد: یک نمایش خوب باید متناسب با سن کودک باشد و نباید در نمایش‌ها مستقیم به موضوع پرداخته شود، بلکه باید قسمتی از نمایش را در اختیار تماشاگر قرار دهیم تا خود به نتیجه برسد که این تماشاگر را خلاق می‌کند.

این هنرمند با اشاره به این‌که نباید کودکان را دست‌کم گرفت، ادامه داد: نمایش‌ها نباید به‌صورت شعاری اجرا شود.
اکبری بابیان این‌که رنگ، موسیقی و نور 3 عامل ترغیب کودکان به‌ تئاتر و نمایش‌ است، عنوان کرد: اگر در کارهای کودک این 3 عنصر به‌ کاربرده شود تأثیر بیشتری خواهد داشت.

وی بابیان این‌که استقبال از جشنواره و نمایش‌ها خوب بوده است، افزود: جایگاه تئاتر در همدان یک جایگاه باثبات است. این هنرمند تئاتر بابیان این‌که کودکان همدانی با نمایش بزرگ‌شده‌اند، عنوان کرد: کودکان همدان به دلیل جشنواره‌ای که در چند سال اخیر در این شهر برگزارشده است بهتر از سایر کودکان با تئاتر آشنایی دارند.
وی با اشاره به شعار جشنواره گفت: هرچقدر تماشاگر خلاق‌تر باشد بیشتر و بهتر موضوع نمایش را متوجه می‌شود.

اکبری در ادامه بابیان این‌که همه از کم و کاستی‌های هنر خبر داریم، گفت: اگر در چنین جشنواره‌های بزرگی امکانات بیشتری را در اختیار بگذارند اجرای نمایش‌ها بهتر و تماشاگران راضی تر خواهند بود.

 

منبع: همشهری

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار