موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/دسته بندی نشده
2999
۰۷ شهریور ۱۳۹۵

رشد معنوی کودک از مزایای مهد مساجد

آمنه صدیق مسئول مهدهای مساجد بسیج جامعه زنان استان اصفهان گفت: اولین دوره آموزشی مربیان مهدهای مساجد استان اصفهان در سال جاری چهارشنبه گذشته برگزار شد.

به گزارش کودک پرس    مهدکودک یکی از مراکزی شده که این روزها به شکل گسترده مورد تهاجم نرم دشمن قرار گرفته و برخی مسئولان مهد کودک ها و پیش دبستانی ها به صورت دانسته یا ندانسته به نفوذ هر چه بیشتر دشمن در این خاکریز فرهنگی کمک می کنند که نمونه آن برگزاری رقص و آواز و یا حتی در برخی شهرها مانند تهران برگزاری برنامه های شنای مختلط بین دختران و پسران خردسال در این مراکز است.

اما در کنار معدود مهدهای کودکی که در اشاعه فرهنگ برهنگی و بی بند و باری در میان فرزندان این آب و خاک از همان اوان کودکی تلاش می کنند، مهدهای مساجد و مهد قرآن هایی وجود دارند که به رشد فکری، علمی و معنوی کودکان کمک می کنند.

* مهدهای مساجد محیطی امن برای کودکان/ رشد معنوی کودک و قیمت مناسب از دیگر مزایای این مهدها

آمنه صدیق، مسئول مهدهای مساجد بسیج جامعه زنان استان اصفهان امروز در گفتگو با خبرنگار ما، در همین رابطه اظهار کرد: مهدهای مساجد از سال ۹۰ تاکنون به همت بسیج جامعه زنان کشور در سراسر کشور دایر شده و امروز بیش از چهار هزار و ۵۰۰ مهد مساجد در پایگاه های بسیج سراسر کشور دایر است.

وی افزود: این مهدها پذیرای کودکان چهار تا شش ساله است و خانواده های در زمان ثبت نام هزینه بسیار اندکی برای ثبت نام دلبندان خود خواهند پرداخت به طوری که طی ابلاغ سازمان بسیج شهریه ثبت نام کودکان در این مهدها امسال ۱۵ هزار تا ۹۰ هزار تومان ابلاغ شده اما برخی از پایگاه های بسیجی که در محل پایگاه خود شرایط و امکانات برگزاری مهد ندارند و مجبور به اجاره مکانی مستقل برای این منظور می باشند مطمئنا هزینه بیشتری را دریافت خواهند کرد که با این همه هزینه دریافتی این پایگاه ها نیز بسیار کمتر از هزینه دریافتی سایر مهدهای کودک می باشد.

مسئول مهدهای مساجد استان اصفهان تاکید کرد: هزینه های دریافتی در مهدهای مساجد صرف امور جاری مهد از جمله دستمزد مربیان مهد، اجاره بها، خرید تجهیزات و … خواهد شد و هیچ هزینه اضافی دیگری بر خانواده های متحمل نمی شود.

وی تصریح کرد: خانواده ها می توانند در کنار ثبت نام فرزندان خود در مهدهای مساجد و استفاده از امکانات این مهدهای کودک به صورت همزمان خود نیز در حلقه های صالحین و طرح های بصیرتی شرکت کنند.

صدیق بیان کرد: همه کودکان ثبت نام شده در مهدهای مساجد به مدت یکسال بیمه غرامت می شوند و علاوه بر بهره مندی از آموزش های با محتوای دینی، علمی و درسی برای آن ها اردوهای تفریحی و برنامه های شاد مناسبتی نیز در نظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه استقبال خانواده ها از مهدهای مساجد رو به افزایش است، گفت: برخورداری از محیطی امن، آموزش همراه با رشد معنویت در کودکان، قیمت مناسب، داشتن محتواهای آموزشی پربار و … باعث شده تا خانواده ها روز به روز گرایش بیشتری به مهدهای مساجد پیدا کنند.

مسئول مهدهای مساجد بسیج جامعه زنان استان اصفهان در خصوص توافق نامه های همکاری مهدهای مساجد با سایر ارگان ها عنوان کرد: با آموزش و پرورش در سال ۹۰ به مدت ۵ سال توافق نامه امضا شده تا برای مجوز کار و ارائه مدرک برای مراحل بعدی مشکلی به وجود نیاید، همچنین با سازمان بهزیستی نیز در مهرماه سال گذشته توافق نامه ای برای سه سال منعقد شده است.

* برگزاری دوره ویژه آموزش مربیان مهدهای مساجد در اصفهان

صدیق همچنین از برگزاری دوره های تربیت مربی مهدهای مساجد در چهارشنبه گذشته خبر داد و با بیان اینکه هر سال برنامه هایی برای ایجاد و تقویت مهدهای جدید ابلاغ می شود، افزود: دوره های تربیت مربی مهدهای مساجد از سال ۹۰ تاکنون به صورت شبانه روزی در تهران و از سال ۹۳ تاکنون در اصفهان هم برگزار می شد و پس از پایان دوره گواهی صادر می شد اما امسال سعی شد تا این دوره ها به صورت کارگاهی و صبح تا عصر برگزار شود تا خانم های خانه دار مجبور نشوند شب را در خارج از منزل خود اسکان داده شوند.

وی ادامه داد: قرار است امسال چهار دوره کارگاهی برگزار شود که در هر دوره ۶۰ نفر مربی شرکت خواهند کرد و گواهی خود را دریافت خواهند نمود و اولین دوره در سال جاری چهارشنبه هفته گذشته در اصفهان برگزار شد.

مسئول مهدهای مساجد استان اصفهان بیان کرد: محتوای آموزشی این دوره ها از تهران برای ما ارسال می شود و بر همین اساس برای پیش دبستانی ۷ جلد کتاب و برای مهدها ۵ جلد کتاب اموزشی در نظر گرفته شده است.

 

 

 

منبع:    دانا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار