29881
۳۰ مهر ۱۳۹۶
مسئول اورژانس اجتماعی ایرانشهر اعلام کرد؛

اعتیاد والدین و سرگرمی دو عامل اصلی ایجاد کودکان کار ایرانشهری در سالهای اخیر

سمیه نارویی مسئول اورژانس اجتماعی ایرانشهر گفت: اعتیاد والدین و سرگرمی دو عامل اصلی ایجاد کودکان کار طی چند سال اخیر در شهرستان ایرانشهر هستند.

به گزارش کودک پرس ، سمیه نارویی با اعلام این خبر اظهار داشت: کارشناسان اورژانس اجتماعی ایرانشهر با بررسی و تحقیق طی چند سال اخیر در مسئله کودکان کار، دو عامل اعتیاد داشتن والدین و سرگرمی را باعث به وجود آمدن این موضوع عنوان کردند.

وی گفت: بیش از 50درصد کودکان به دلیل داشتن اعتیاد والدین که منجر به فقر و تنگدستی آنها می شود، مجبور به کار در سرچهارراه ها و معابر اصلی و فرعی شهر می شوند تا بتوانند مخارج زندگی خود و خانواده هایشان را تامین کنند و 50درصد دیگر کودکان صرفا جهت سرگرمی به کار می پردازند و هیچگونه نیاز مالی ندارند.

مسئول اورژانس اجتماعی ایرانشهر با اشاره به شناسایی سالانه 100نفر کودک کار در ایرانشهر گفت: در سال 95 بیش از53 نفر با مراجعه به اورژانس اجتماعی ایرانشهر تشکیل پرونده دادند و از کمک های مالی و تسهیلاتی اورژانس اجتماعی بهره مند شدند و باقی کودکان به دلیل ترس از دست دادن کارشان به ما مراجعه نکردند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 25 نفر شناسایی شدند اما هنوز به طور کامل برای تشکیل پرونده مراجعه نشده است.

نارویی با درخواست افزایش اعتبار برای کمک بیشتر به این کودکان اظهار داشت: تاکنون کمک های مالی و تسهیلاتی زیادی برای رفاه زندگی این کودکان از سوی اورژانس اجتماعی و خیرین پرداخت شده اما این مقدار کافی نیست و باید اعتبار این بخش افزایش پیدا کند.

او اضافه کرد: اشتغالزایی سرپرست خانواده ها باعث رفع این آسیب اجتماعی می شود و کمک خواهد کرد تا این کودکان همانند سایرین از امکانات رفاهی جامعه برخوردار باشند و به جای کار در این سن کم به بازی و سرگرمی خود بپردازند.

 

منبع: دانا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار