29324
۲۹ مهر ۱۳۹۶
صندوق کودکان سازمان ملل متحد گزارش داد؛

اوضاف اسفناک ۳۴۰ هزار کودک آواره روهینگیایی در بنگلادش

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی از شرایط بد ۳۴۰ هزار کودک روهینگیایی که داخل بنگلادش زندگی می‌کنند و نیاز به غذا، آب پاکیزه و بهداشت دارند، خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی با عنوان ‘ نادیده گرفته شدگان و فقرا’ نوشت: هر هفته حدود 12 هزار کودک دیگر فراری از خشونت و گرسنگی در میانمار به این تعداد افزوده می شوند که به دلیل جنایاتی که شاهد آن بودند، آسیب بسیار دیده اند.

این گزارش افرود: نزدیک به 600 هزار پناهنده روهینگیا، ایالت راخین در شمال میانمار را از25 اوت ( سوم شهریور ماه) ترک کرده اند. به گفته سازمان ملل، نیروهای ارتش میانمار عملیات پاکسازی نژادی را پس از حمله شورشیان آغاز کرده است.
سایمون اینگرام مسئول یونیسف گفت: این اوضاع در کوتاه مدت پایان نخواهد یافت وبه زودی تمام نخواهد شد.
بنابراین باز ماندن مرزها و رساندن کمک ها به کودکان اهمیت دارد.
اینگرام تاکید کرد: پس از گذشت دو هفته از انتقال کودکان به اردوگاه ها ،هنوز به آب آشامیدنی سالم و توالت در داخل اردوگاه ها نیاز شدید دارند.
وی اوضاع کودکان روهینگیا را در داخل اردوگاه های بنگلادش، به جهنم روی زمین تشبیه کرد.
این در حالی است که گزارش ها نشان می دهد از هر پنج کودک روهینگیا یک کودک سوء تغذیه شدید دارد.

وی افزود: یونیسف با وجود صدور فراخوان نیاز به 434 میلیون دلار برای امداد رسانی به کودکان روهینگیا، طی 6 ماه فقط به هفت درصد بودجه مورد نیاز خود معادل 76 میلیون دلار دست یافته است.
سخنگوی یونیسف روز گذشته اعلام کرد: حدود 15 هزار کودک یتیم در میان پناهندگان مسلمان روهینگیایی میانمار به بنگلادش وجود دارند.
یونیسف اخیرا با انتشار گزارشی با اشاره به وخیم بودن شرایط پناهجویان اعلام کرد بیش از 90 درصد از پناهجویان مسلمان روهینگیا در بنگلادش دچار سوء تغذیه هستند و حدود 90 درصد از پناهجویان روهینگیا در بنگلادش فقط به یک وعده غذا در روز دسترسی دارند. همچنین حدود 150 هزار زن و کودک پناهجوی میانماری در بنگلادش برای نجات از سوء تغذیه، نیاز به کمک فوری دارند.
براساس اعلام یونیسف، آب آشامیدنی و سامانه های بهداشتی از نخستین نیازهای اولیه این پناهجویان ساکن در اردوگاه هاست.

در گزارش سازمان ملل متحد همچنین نسبت به شرایط کودکان بی سرپرست و تنها که به دلیل اعمال خشونت نیروهای نظامی میانمار و گروه های شبه نظامی افراطی علیه آنها ،درمعرض آسیب هستند، هشدار داده شده است.
طبق این گزارش،ت اکنون یک هزار و 128 کودک بی سرپرست و تنها در میان پناهجویان شناسایی و ثبت نام شده اند که شرایط آنها بسیار نگران کننده است.
اقلیت نژادی روهینگیا در استان راخین از سال 2012 هدف حمله بوداییان تندرو قرار گرفته اند و با تشدید این حملات و پیوستن نیروهای ارتش به آنچه ‘نسل کشی’ و ‘پاکسازی نژادی’ مسلمانان میانماری گفته می شود، در هفته های اخیر بیش از پیش هدف این قبیل حملات قرار گرفته اند.

در دور جدیدی از حملاتی که از ماه گذشته (سپتامبر) علیه مسلمانان روهینگیا آغاز شده، تاکنون بیش از 400 نفر کشته و دستکم 500 هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند. بیشتر این افراد که برای نجات جان خود به بنگلادش سفر کرده اند، اکنون در اردوگاه های ساخته شده در مرز بنگلادش و میانمار زندگی می کنند.
دولت میانمار حقوق شهروندی مسلمانان روهینگیا را به رسمیت نمی شناسد و تاکنون در برابر خشونت های گسترده ای که علیه این اقلیت نژادی انجام شده، اقدام خاصی انجام نداده است.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار