29265
۲۹ مهر ۱۳۹۶
استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد؛

جذب ۱۸۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان سیستان و بلوچستان به مراکز آموزشی

علی‌اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان از جذب ۱۸۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل استان خبر داد و گفت:جذب این کودکان تحولی بزرگ در نظام آموزشی و گامی مهم جهت احیاء حق این کودکان بوده و بهترین نمونه حقوق شهروندی محسوب می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، علی‌اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان به روند رشد کشفیات مواد مخدر و دستگیری قاچاقچیان در استان در سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۹۲ میزان کشفیات انواع مواد مخدر استان ۴۰ تن بوده که در سال ۹۶ این کشفیات به بیش از ۵۰۰ تن رسیده است.

استاندار سیستان وبلوچستان به سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و افزود: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان یک سرمایه اجتماعی از ظرفیت بالایی برخوردارند که باید از این ظرفیت استفاده شود. هر دستگاه اجرایی در حوزه کار و ماموریت خود باید از تشکیل سمن‌ها و حمایت از آن‌ها استقبال کند چرا که موفقیت و پیشبرد در اجرای امور در گرو همکاری و مشارکت خردورزان و فعالان اجتماعی است.

وی با توجه به در پیش بودن فصل سرما بر توجه به افراد بی‌خانمان و کارتن خواب‌ها تأکید کرد و افزود: کرامت و شأن انسانی ایجاب می‌کند هیچ انسانی در جامعه رها نشود به همین منظور حمایت خیرین برای توجه به این افراد باید جلب شود. راه‌اندازی گرم‌خانه‌ها برای افراد بی‌سرپناه و کارتن خواب‌ها باید در دستور کار باشد چرا که توجه به این افراد و در اختیار گذاشتن امکانات اولیه موجب ایجاد زمینه برگشت این افراد به جامعه شده و باعث می‌شود که این افراد متوجه شوند ترد شده جامعه نیستند و جامعه به آن‌ها توجه دارد

هاشمی با توجه به درپیش رو بودن ایام اربعین امام حسین (علیه‌السلام) و نذورات مردمی از سازمان تبلیغات اسلامی خواست بخشی از نذورات را به افراد بی‌خانمان اختصاص دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان از تلاش‌های آموزش و پرورش استان برای جذب ۱۸۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل تشکر کرد و اظهار داشت: بازماندن کودکان از تحصیل ناشی از کوتاهی مسئولین و اولیاء این کودکان است و فراهم کردن شرایط تحصیل برای این کودکان و جذب آن‌ها افتخاری بزرگ و بهترین نمونه حقوق شهروندی است.

وی افزود: شاخص جهانی برای جذب افراد در نظام آموزشی یک درصد و در استان سیستان و بلوچستان ۴.۵ درصد است؛ این رقم معادل جذب ۴ برابر متوسط جهانی است که کسب این رکورد تحولی بزرگ در نظام آموزشی است و گامی مهم در جهت احیاء حق این کودکان است. جذب ۱۸۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل سیستان و بلوچستان بهترین نمونه حقوق شهروندی است.

محمدهادی مرعشی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در این جلسه از افزایش ۱۵ درصدی کشفیات انواع مواد مخدر استان خبر داد و افزود: در ۶ ماه گذشته ۱۲۴ تن انواع مداد مخدر کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه ۱۵ درصد افزایش داشته است.

نخعی مدیرکل آموزش و پرورش نیز از جذب ۱۸۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل و محروم خبر داد و گفت: در راستای حمایت از دانش‌آموزان بسته‌های حمایتی بین ۳۸ درصد از افرادی که امکان تأمین شرایط اولیه تحصیل را نداشتند توزیع شده و ۱۶ درصد از این دانش‌آموزان نیز در مراکز شبانه‌روزی ثبت‌نام شدند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار