29004
۲۶ مهر ۱۳۹۶
مظفر الوندی؛

شیوه اشتباه و غلط جمع‌آوری کودکان خیابانی

دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری گفت: نگاه به کودکان صرفا نباید حمایتی، عاطفی و صدقه‌ای باشد.

به گزارش کودک پرس، مظفر الوندی در نشست کارگروه امور بانوان و خانواده استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نباید کارها و اقدامات حوزه کودکان توسط ادارات به همدیگر پاس‌کاری شوند و هر مسؤول و اداره‌ای باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری با بیان اینکه نگاه به کودکان باید بازخوانی شود، گفت: این نگاه نباید صرفا حمایتی، عاطفی و صدقه‌ای باشد.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد جمعیت کشور معادل 23 میلیون نفر را افراد زیر 18 سال تشکیل می‌دهد، افزود: باید برای این افراد برنامه داشت و از این قشر غفلت نکرد.

این مسؤول در وزارت دادگستری تصریح کرد: کودکان بخشی از جامعه بوده و آنها مدیران آینده هستند لذا در بخش سیاست‌گذاری و اجرایی باید نگاه حق مدارانه به کودکان داشت و در این زمینه برنامه‌ریزی کرد.

الوندی با بیان اینکه27 حق مربوط به کودکان مشخص شده که مهمترین آنها آموزش، سلامت، تفریح، سرگرمی و امنیت است، عنوان کرد: هیچ توجیه و بهانه‌ای برای کوتاهی در احقاق حق کودکان توسط مسؤولان و ادارات پذیرفتنی نیست و نباید کوچکترین غفلتی در این خصوص شود.

دبیر مرجع کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری عنوان کرد: هر اقدام و یا تصمیمی که در حوزه کودکان توسط متولیان گرفته می‌شود باید براساس حفظ منافع و مصلحت کودکان باشد که متاسفانه این موضوع در کشور نهادینه نشده است.

وی با بیان اینکه در مبنای دینی و فقهی، قانون اساسی، سند چشم انداز 20 ساله توسعه، قوانین بالا دستی و منشور حقوق شهروندی به حقوق کودکان اشاره شده، تصریح کرد: نباید حقوق این قشر تضعیف شود.

این مسؤول در وزارت دادگستری گفت: دفتر امور بانوان و استانداری کهگیلویه و بویراحمد یک تحلیل کلی در مورد وضعیت کودکان استان از جمله تعداد کودکان، خانواده و وضعیت رفاهی خانواده این افراد و همچنین شناسایی ظرفیت‌های مردمی و اداری برای کمک بیمه کودکان و رفع مشکلات آنها انجام دهد.

الوندی خواستار انجام تحقیقات و پژوهش‌های حوزه کودک توسط دانشگاه‌ها شد و خاطرنشان کرد: بارها اشاره کرده‌ام که جمع‌آوری کودکان خیابانی شیوه اشتباه و غلطی است و این افراد باید ساماندهی و توانمند شوند.

 

 

 

 

منبع:خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار