2880
۰۶ شهریور ۱۳۹۵

اولین زایمان در آب در بیمارستان امام حسین(ع) زنجان

عباس مرتضوی رئیس بیمارستان امام حسین(ع) زنجان با بیان اینکه اولین زایمان در آب در بیمارستان امام حسین(ع) زنجان انجام شد گفت: انجام زایمان در آب با رضایت مندی کامل مادر این کودک همراه بوده است.

به گزارش کودک پرس     عباس مرتضوی با بیان اینکه فرآیند انجام زایمان در آب برای اولین بار در استان در بیمارستان امام حسین (ع) انجام شده است، اظهار داشت: اولین زایمان در آب در 19 مرداد ماه توسط دکتر بهارک کرمانشاهی متخصص زنان و زایمان انجام شده است که هم اکنون وضعیت جسمانی مادر و کودک بسیار مطلوب بوده است.

وی تصریح کرد: با راه اندازی زایمان در آب در بیمارستان امام حسین(ع) ماهانه تعدادی از مادران باردار متقاضی از طریق فرآیند زایمان در آب نوزاد خود را به دنیا می آوردند.
رئیس بیمارستان امام حسین(ع) زنجان با بیان اینکه در گذشته در یکی از بیمارستان های استان مراحل آماده سازی برای زایمان در دورن آب انجام می شد و تولد نوزاد در خارج از آب صورت می گرفت، خاطرنشان کرد: در بیمارستان امام حسین (ع) تمامی پروسه زایمان در آب انجام شده و با اجرای آماده سازی فرآیند زایمان در آب تولد نوزاد نیز در آب انجام می‌شود.
وی میزان انجام عمل سزارین در بیمارستان امام حسین(ع) را 32 درصد دانست و عنوان کرد: در استان کمترین میزان سزارین را داشته ایم و از میانگین کشوری که 50 درصد است بسیار پایین تر بوده ایم که این نشاندهنده ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به مادران باردار بوده است.
مرتضوی گفت: برای انجام زایمان در آب پزشکان متخصص و کادر درمانی آموزش‌های تخصصی لازم را دیده‌اند.
وی افزود: تجهیزات مورد نیاز شامل وان مخصوص در بیمارستان امام حسین (ع) راه اندازی و به کار گرفته شده است که در ماه‌های آینده شاهد تعداد بیشتری از زایمان در آب در استان خواهیم بود.
رئیس بیمارستان امام حسین(ع) زنجان گفت: برنامه ریزی لازم انجام شده است تا از ماه آینده تعدادی از زایمان‌ها به صورت زایمان در آب گنجانده شود.

 

 

 

منبع:    دانا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار