موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
2858
۰۶ شهریور ۱۳۹۵

نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی برای کودکان

در نمایشگاهی که به بهانه عرضه نوشت افزار ایرانی - اسلامی برپا شده، محصولات متنوعی دیده می‌شود.
به گزارش کودک پرس     با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس، بسیاری از خانواده ها دغدغه تهیه نوشت افزار برای فرزندان خود را دارند.
برخی از خانواده ها برای تهیه نوشت افزار به خارجی بودن آن اهمیت می دهند و برخی دیگر برایشان مهم است، دفتری که فرزندشان روی آن می نویسد، طرحی ایرانی – اسلامی داشته باشد. چند سالی است که نوشت افزارهای ایرانی – اسلامی در کشور تولید می شود. هم اکنون 50 برند در این زمینه مشغول فعالیت هستند. امسال چهارمین سال است که این برندها دور یکدیگر در نمایشگاه نوشت افزار ایرانی – اسلامی جمع می شوند تا خانواده ها راحت تر به این نوشت افزارها دسترسی پیدا کنند.این بار نمایشگاه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.
محصولات عرضه شده در نمایشگاه نوشت افزار ایرانی – اسلامی متنوع است. از دفترهای رنگارنگ و با کیفیت خوب گرفته تا مداد رنگی و خمیر بازی و هر چه کودک به آن نیاز دارد. دفترهای نمایشگاه نوشت افزار ایرانی – اسلامی طرح های متنوعی دارند؛ ازطرح های سنتی گرفته تا طرح هایی که قهرمانان شاهنامه مانند «رستم»، «سهراب»، «تهمینه» و «رودابه» را در برمی گرفت. حتی طرح هایی با موضوع مدافعین حرم نیز به نمایشگاه آمده بودند. طرح هایی که روی آن نقش «سردار همدانی» دیده می شد. طرح های شهدای دفاع مقدس نیز از نمونه های متنوع دیگر در نمایشگاه نوشت افزار ایرانی – اسلامی بود.
در نمایشگاه نوشت افزار ایرانی – اسلامی مدادهایی وجود دارد که از مواد ارگانیک تهیه شده اند و به نوعی خوراکی هستند. هنگامی که کودک این مدادها را در دهان خود کند، برای بدن وی ضرری نخواهد داشت. جامدادی هایی با طرح های گوناگون در این نمایشگاه دیده می شد. جامدادی ها و کوله پشتی هایی با طرح های ایرانی – اسلامی یا ساده و بدون طرحی خاص در نمایشگاه نوشت افزار ایرانی – اسلامی دیده می شود. در این بین جامدادی های لیوانی نیز بودند که روی آن مصراع هایی از فاضل نظری نقش بسته بود.
بیشتر محصولاتی که در نمایشگاه نوشت افزار ایرانی – اسلامی دیده می شد، لوازم ضروری کودکان برای مدارس بود و در آن غرفه خوراکی یا غرفه های متفرقه به چشم نمی خورد. گویا مسئولین نمایشگاه بر آن بودند تا نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی با سایر نمایشگاه هایی که در طول سال برگزار می شود، تفاوت هایی داشته باشد. تا جایی که مکان کوچک و جمع و جور نمایشگاه نیز بازدیدکنندگان را خسته نمی کرد.
فضاسازی نمایشگاه نوشت افزار ایرانی – اسلامی با نمایشگاه های دیگری مثل «کتاب» تفاوت های زیادی داشت. نام هر غرفه بی تکلف و ساده بالای آن روی یک چوب نقش بسته بود و این نشان از سادگی نمایشگاه داشت. هیچ فضایی برای بازی کودکان در نظر گرفته نشده بود و شاید به این دلیل که کودکان تنها به تهیه لوازم التحریر خود با شوق و ذوق بپردازند. البته فضای شاد و رنگارنگ نمایشگاه را نمی توان به دست فراموشی سپرد و نادیده گرفت.
تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی- اسلامی نیز مانند سایر تولیدکنندگان کالاهای داخلی، باید مورد حمایت های دولتی قرار بگیرند تا به ادامه راه خود دلگرم شوند. برخی از این تولیدکنندگان تا چندی پیش به کپی کردن از طرح های خارجی می پرداختند و از طرح های آن ها استفاده می کردند. اما اکنون دیگر در راه تولید داخلی قدم برداشته اند. از همین رو جا دارد تا حمایت های دولتی شامل حالشان شود.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار