28014
۲۳ مهر ۱۳۹۶
با قرار گرفتن نام عربستان در لیست ناقضان حقوق کودک؛

حمله نشریه سعودی به دبیرکل سازمان ملل

نشریه الحیات عربستان سعودی نسبت به گزارش سازمان ملل متحد درباره کشتار کودکان یمنی توسط نیروهای نظامی این کشور و آوردن نام آنها در لیست ناقضان حقوق کودک به دبیر کل سازمان ملل متحد معترض شد.

به گزارش کودک پرس ، نشریه الحیات افزود: سازمان ملل متحد در سایه دبیرکل جدید آن ثابت کرد که از اداره بحران ها ناتوان است و نشان داد نه تنها نمی تواند در حل این بحران ها نقش آفرینی کند، بلکه تنها در کشورهای عربی ناآرامی و مزاحمت ایجاد می کند.
نشریه عربستانی به نقل از سخنان دونالد ترامپ آورد: این سازمان در حال حاضر به مکانی برای ابراز تاسف و نگرانی تبدیل شده است.
دبیرکل سازمان ملل پیش از این در گزارش سالانه خود، نام ائتلاف سعودی را در فهرست ناقضان حقوق کودک در جنگ یمن قرار داده بود.

روزنامه الحیات درحالی از دبیرکل جدید سازمان ملل متحد انتقاد می کند که ‘بان کی مون’دبیر کل سابق سازمان ملل متحد نیز در گزارش سال گذشته خود نام عربستان را در لیست کودک کُش های سال 2016 قرار داده بود که پس از آن با فشارهای ریاض و تهدید به قطع کمک های مالی خود از این سازمان، نام عربستان از لیست سیاه حذف شد.
مقام های عربستان نیز به شدت به گزارش سازمان ملل متحد در مورد متهم کردن ائتلاف به رهبری این کشور به کشتن و زخمی کردن کودکان یمنی و درج نام این ائتلاف در لیست سیاه اعتراض کردند.
روزنامه الحیات به نقل از سلیمان العقیلی تحلیلگر مسایل سیاسی افزود: دبیر کل سازمان ملل متحد ثابت کرد که قصد دارد این سازمان را به سمت و سویی که ارتباطی به آن ندارد، ببرد و تصمیم دارد این سازمان را حاکم و مسلط بر مردم جهان بکند به جای اینکه این سازمان خدمت گذار مردم جهان باشد. این سازمان قدرت و شایستگی سیاسی برای اداره بحران ها را ندارد.

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار