27876
۲۲ مهر ۱۳۹۶
مهرنوش هدایتی؛

تجربه آموزی و گفتگو را باید به کودک اجازه داد

نشست روز جهانی کودک در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

به گزارش کودک پرس، مهرنوش هدایتی در ابتدا با طرح این پرسش که چقدر جامعه و خانواده ها آماده اند که برنامه فبک اجرایی شود، گفت: باید دید بچه هایی که متفاوت فکر کردن را یاد می گیرند چقدر از سوی جامعه تحمل می شوند؟

وی ادامه داد: جامعه دیگر آن اقتدارگرایی معلم و شاگرد را نمی خواهد قبول کند. عصر ما عصری است که متعلق به کودکان ماست.

وی افزود: به همان اندازه که پایان نامه ها در مورد فبک زیاد شده است و این امر خوب است به همان اندازه پاشنه آشیل این برنامه همین است. از طرف دیگر اگر ما آماده این نباشیم که تسهیل گر خوبی برای کودکان شویم، این هم یک تهدید خواهد بود.

هدایتی گفت: این سوال مطرح است که یک مربی فبک باید به چه دانشی مسلط باشد؟ این کار به خوبی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی انجام شده است. بنده ۱۸ کشور پیشرو در حوزه فبک را مورد بررسی قرار داده ام.

وی ادامه داد: حلقه ای که ما هنوز نتوانسته ایم به آن بپردازیم، خانواده است. چقدر پدر و مادرهای ما پاسخی برای «چرا»های بچه ها دارند؟ ما باید اجازه می دادیم بچه ها در حوزه هایی تجربه آموزی کنند و یا با ما وارد بحث شوند.

وی افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای ما مطالعاتی است که روی دوره های تربیت مربی و انتشار کتاب شده است. ما می خواهیم دوره های تربیت مربی را در شهرستان ها نیز فعال کنیم.

وی ادامه داد: اما چالش اساسی این است که خانواده ها آمادگی لازم را برای پاسخ به پرسش های کودکان ندارد. چشم انداز ما این است که خانواده ها با کندوکاو فکری آشنا شوند. ما نباید از آموزن انچه تاکنون چشم و گوش بسته پذیرفته ایم، نگران باشیم.

منبع:مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار