موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
27778
۲۰ مهر ۱۳۹۶
کانون پرورش و فکری

شکوفا شدن استعداد در کانون پرورش و فکری

کودکان؛ گران بهاترین دردانه های هستی هستند که آینده متعلق به آنهاست و هر لحظه انتظارشان را می‌کشد.

به گزارش کودک پرس، در کانون خانواده کودکان متفاوت رشد می‌کنند و هر کسی به طریقی وارد جامعه می‌شود؛ یکی کودک کار می‌شود و با شغلی که به دست می‌گیرد، کسب درآمدی برای خانواده می‌شود و کودک دیگری در ناز و نعمت رشد می‌کند و به گونه ای دیگر وارد جامعه می‌شود.

حال در این میان کودکان و نوجوانانی هستند که با موفقیت‌های خود هم سرافرازی برای خانواده و جامعه هستند و هم الگویی برای دیگر همسن و سالهایشان؛

به مناسبت هفته کودک  و نوجوان که از 15 تا 21 مهرماه نامگذاری شده، به سراغ دو تن از کودکان و نوجوانانی رفتیم که در کنار کانون گرم خانواده وارد کانون دیگری شده و موفقیت‌هایی را در زمینه‌های مختلف کسب کردند.

کانون پرورش فکری محلی گرم که در آن مربی و کودکان و نوجوانانی گرد هم می‌آیند و هرکسی به نوعی استعداد و توانایی اش آشکار می‎شود و در پی شکوفا شدن است.

با ورود به کانون پرورش فکری رشد کردم

فاطمه عطایی دخترک 12 ساله ای است که با ورود به کانون پرورش فکری شهر اسدآباد فکرش پرورش یافت  و از او یک نویسنده و قصه گو ساخت.

پای صحبت‌های او که نشستیم، حرف‌هایش را با قصه ای کوتاه شروع کرد و گفت: از طریق عمه ام وارد کانون شدم و توانستم بیشتر کتاب بخوانم و به آن علاقه مند شوم، طوری که خودم کتاب بنویسم.

او که استعدادش را در قصه گویی و نویسندگی می بیند، در این کانون رشد پیدا کرد؛ به طوری که بنا به گفته مربی‌اش او داستان‌هایی نوشته و در جشنواره استانی مقام آورده است.

شغل خبرنگاری را هم دوست دارم

فاطمه از تعدادی از اشعار و کتاب‌های کوتاهی که نوشته، می‌گوید: از جمله کتاب‌هایم با موضوع دفاع مقدس و شعری هم برای امام رضا(ع) سرودم.

او که شغل خبرنگاری را هم دوست داشت، می‌گفت که خجالتی نیست و دوست دارد بیشتر اجتماعی باشد و برای مردم قلم بزند.

فاطمه نویسنده نوجوان از درس و تحصیلش می‌گوید که در کنار علاقه اش به قصه گویی و نویسندگی ادامه می‌دهد و همیشه نمراتش خیلی خوب است.

مشوقم در ورزش معلم ورزشم بود

محمدجواد سالمی پسر نوجوانی که 12 سال بیشتر ندارد اما سنش کمتر نشان می‌داد،ما استرس داشت؛ سعی کردیم او را بیشتر به اجتماعی بودن تشویق کنیم؛

او که در رشته ورزشی کاراته و البته نقاشی روی بوم موفقیت‌هایی را داشت، می‌گوید: دو رشته شنا و کاراته را دنبال می‌کنم اما بیش از 10 مدال در کارته کسب کرده ام.

محمدجواد می‌گوید: مشوقم برای پرداختن به امر ورزش مربی ورزشم در مدرسه بودو چندسالی است که این فعالیت را ادامه داده ام.

او که احترام به پدر و مادرش را در گوش دادن به حرف و سخن آنان می‌دادند، می‌گوید: دوست دارم در آینده دکتر شوم اما هیچ وقت ورزش را کنار نخواهم گذاشت چرا که یک دکتر خوب باید خودش سالم و سلامت باشد تا بتواند مردم را ویزیت کند.

وقتم را برای حضور در شبکه اجتماعی محدود کردم

این نوجوان موفق به هم سن و سال‌هایش نیز توصیه کرد که در کنار درس به ورزش بپردازند و حتما به رشته ای که علاقه دارند، وارد شوند.

او حرف‌هایی هم از فضای مجازی و تلگرام هم داشت که شنیدنی است: موبایل و تلگرام دارم اما کمترین زمان را برای آن میگذارم البته این خواسته پدر ومادرم هم هست.

مربی کانون پرورش فکری کودکان  و نوجوانان شهر اسدآباد هم کانون پرورش فکر را محل پرورش خلاقیت‌ها دانست و گفت: در این کانون کودکان و نوجوانان که وارد می‌شوند، روی فکر آنان کار میشود و از افمارشان استعدادهایشان را پیدا می‌کنیم.

فضای مجازی ذهنیت و خلاقیت را از کودکان گرفته/لزوم مدیریت فضای مجازی

فریبا اسفندیاری با بیان اینکه برخی از خانواده ها از موجودیت کانون و البته فعالیت‌های آن بی خبر هستند، گفت: اگر یک خانواده می خواهد که کودکانشان با موفقیت روبرو باشد، باید از این فضا استفاده کند.

وی موفقیت افراد را در برنامه ریزی صحیح و اجرای برنامه ها دانست و گفت: امروزه فضای مجازی ذهنیت و خلاقیت کودکان و نوجوانان را از آنان گرفته است و باید با مدیریت آن را با این فضا آشنا کرد و صحبت ما بر این نیست که آنان محدود کنیم اما این فضا نیاز به مدیریت خانواده و والدین دارد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسدآباد هم با اشاره به تأسیس این کانون در سال 79، اظهار کرد: هم اکنون این کانون دو هزار نفر عضو دارد که 800 نفر از آنان عضو فعال هستند.

عضویت در کانون پرورش فکری در هفته کودک رایگان است

مژگان هادی با اشاره به اجرای طرح کانون مدرسه ویژه دانش‌آموزان، گفت: این طرح از اول مهر تا خرداد در مدارس نسبت به عضوگیری افراد اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این کانون در بخش فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی انجام می‌شود، گفت: از 800 عضو فعال افراد گروه بندی می‌شوند و با شناسایی استعداد ان‌ها  به خانواده هایشان اطلاع داده می‌شود که برای تقویت این استعدادها و شکوفا شدن آنان به صورت دائمی آنان را با کانون همراه کنند.

مسئول کانون پرورش فکری با بیان اینکه در هفته کودک و نوجوان ثبت نام از افراد  به صورت رایگان است، گفت: کانونی محلی مناسب برای ترویج و پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

 

 

 

منبع:شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار