موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
27456
۱۸ مهر ۱۳۹۶
مدیر دفتر تخصصی کودک اصفهان گفت:

لازمه تضمین آینده کشور در بخش‌های مختلف، سرمایه‌گذاری روی کودکان است

نفیسه حبیب‌اللهی مدیر دفتر تخصصی کودک اصفهان با اشاره به کارگروه‌های این مرکز گفت: با هدف استعدادیابی و سرمایه‌گذاری روی کودکان، کارگروه نقاشی، تئاتر، ادبیات و … به صورت تخصصی با کودکان در این زمینه‌ها کار می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، نفیسه حبیب‌اللهی اظهار کرد: بخشی از سرمایه‌های یک کشور، کودکان آن سرزمین هستند و اگر هر کشوری بخواهد آینده خود را تضمین کند و پایه‌های نظام‌های خود را در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و… تقویت کند باید روی کودکان سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: دفتر تخصصی کودک همواره دغدغه این را داشته است که کودکان را در مسیر درست تربیتی قرار دهد تا در ابعاد مختلف، رشد مناسبی داشته باشند، به هر میزان که تعداد کودکان در مراکز تخصصی کودک بیشتر باشد، می‌تواند نقطه قوت و امیدی برای پیشرفت نظام، کشور و شهر ما باشد.

مدیر دفتر تخصصی کودک اصفهان تصریح کرد: امسال به جهت مصادف شدن روز جهانی کودک با ایام محرم دفتر تخصصی کودک وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برنامه خاصی را اجرا نکرده است ولی در جریان شکل‌گیری یک‌ساله آن، خانه کودک به دفتر تخصصی کودک تبدیل شده و برنامه‌ریزی‌ها را کارشناسانه پیش برده و شورای علمی را از اساتید دانشگاه شکل داده است.

وی با اشاره به اینکه سیستم آموزشی این مرکز همگام با سیستم آموزشی دنیا تغییر کرده است، یادآور شد: سال گذشته گروهی از اساتید دانشگاه پژوهشی را در این راستا انجام دادند که تیرماه به سرانجام رسیده است و اگر دفاع آن در همین روزهای اخیر به پایان برسد، وارد گام اجرایی آن در تربیت مربی و برنامه‌های آموزشی در مرکز تخصصی کودک خواهیم شد.

حبیب‌اللهی به کارگروه‌های این مرکز هم اشاره کرد و گفت: با هدف استعدادیابی و سرمایه‌گذاری روی کودکان، کارگروه نقاشی، تئاتر، ادبیات و … به صورت تخصصی با کودکان در این زمینه‌ها کار می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع محیط‌زیست، برنامه‌هایی برای کودکان در این زمینه هم تدارک دیده شده و در بحث سلامت جسم و روح کودکان هم دقت نظرهایی صورت گرفته است به طوری که از سال 94 دوره تربیت مربی سلامت را اجرا کردیم که بعد از پایان دوره، مربیان وارد مراکز کودک می‌شوند و به کودکان خود مراقبتی را آموزش می‌دهند تا بدانند چگونه در برابر آسیب‌ها از خود محافظت کنند.

وی با اشاره به اینکه مخاطب این مرکز گروه سنی یک سال تا 12 سال است، تأکید کرد: این دوره سنی که از نظر روانشناسان با عنوان کودکی یاد می‌شود در این مرکز دو سال به دو سال دسته‌بندی‌ شده و برنامه‌ریزی‌ها با این طبقه‌بندی انجام گرفته است.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار