27022
۱۷ مهر ۱۳۹۶
نماینده مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در سه ماده به تصویب رسید

احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از به تصویب رسیدن لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، احد آزادی‌خواه در تشریح نشست دیروز (یکشنبه 16 مهرماه) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست دیروز سه ماده(مواد یک، سه و پنج) از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون مطرح و به تصویب اعضا رسید.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون فرعی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را مورد بررسی قرار داد و کمیسیون اصلی این لایحه کمیسیون قضایی و حقوقی است، افزود: ماده یک این لایحه در خصوص اصطلاحات به کار رفته بود که با تغییراتی جزئی به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی ادامه داد: ماده سه این لایحه نیز به وضعیت مخاطره آمیز کودکان و نوجونان در خانواده پرداخته بود که با تصویب ماده سه والدین یا سرپرست کودکان و نوجوانان اگر به بیماری رفتاری، روانی یا جسمی واگیردار مبتلا شوند، وضعیت کودک مخاطره‌آمیز تعریف می‌شود و باید توسط نهادها و دستگاه‌های قضایی و دولتی مورد حمایت قرار گیرد.

به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: با تصویب ماده پنج این لایحه نیز مقرر شد دستگاه‌هایی همچون بهزیستی برای کودکان و نوجوانانی که در شرایط مخاطره‌آمیز و بزه اجتماعی هستند، شرایط مناسب را در خانواده ایجاد کند.

 

منبع: آنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار