26682
۱۵ مهر ۱۳۹۶
مديركل كانون پروروش فكري كودكان و نوجوانان همدان خبر داد؛

۲۰۰ مرکز سیار روستایی همدان زير پوشش خدمات فرهنگی و هنری قرار می‌گیرند

محمدرضا جوادی مديركل كانون پروروش فكري كودكان و نوجوانان همدان از زير پوشش خدمات فرهنگی و هنری قرار گرفتن ۲۰۰ مراکز سیار روستایی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، محمدرضا جوادی در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برنامه‌های هفته کودک و نوجوان اظهار کرد: برنامه‌های این هفته همزمان با شروع هفته از 15 تا 21 مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ضرورت و اهمیت حوزه کودکان و نوجوانان در آموزه‌های دینی و قرآنی مورد تاکید است، افزود: کانون پرورش فکری به عنوان یکی از اصلی‌ترین عرصه‌های کودک و نوجوان دبیری ستاد بزرگداشت هفته کودک و نوجوان را بر عهده گرفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان تصریح کرد: رویکرد برنامه‌های امسال در هفته کودک و نوجوان بیشتر در حوزه فرهنگ عاشورایی خواهد بود، ضمن اینکه از برنامه‌های شاد به عنوان یک اصل برای کودکان و نوجوانان غافل نخواهیم بود.

وی شعار هفته کودک و نوجوان را« هر کودک، نشانه خداست» عنوان کرد و ادامه داد: هدف از برگزاری برنامه‌ها در این هفته جلب توجه خانواده‌ها و افکار عمومی به نیاز‌ها و خواسته‌های کودکان است.

جوادی همگرایی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها، نهادینه کردن ارزش‌های تربیتی و انسان ساز واقعه عاشورا، معرفی کانون و ظرفیت‌های آن، ارتقای سطح دانش کودکان و نوجوانان را از اهداف کانون پرورش فکری برشمرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها ویژه جامعه هدف کودکان و نوجوانان ومربیان و اولیای تربیتی است، خاطرنشان کرد: باید نیازهای کودکان و نوجوانان را برای مربیان و اولیا‌ آنها تبیین کنیم.

 

فعالیت مراکز 40گانه در هفته کودک و نوجوان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره فعالیت مراکز 40گانه در هفته کودک و نوجوان در همدان، یادآور شد: برگزاری نمایشگاه، برگزاری غرفه‌های فرهنگی و هنری، برپایی خیمه‌های عاشورایی، برگزاری برنامه‌های مشترک با مدارس از جمله برنامه‌ها شاخص در این هفته خواهد بود.

وی با اشاره برگزاری ویژه برنامه روز جهانی کودک و نوجوان در همدان و اختتامیه بیستمین جشنواره استانی قصه‌گویی در این روز، گفت: همایش کودکان عاشورایی نیز یکی از برنامه‌های مهم در هفته کودک و نوجوان خواهد بود.

جوادی با بیان اینکه این همایش 19 مهرماه در باغ موزه دفاع مقدس و با حضور 500 نفر از دانش‌آموزان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: قرائت زیارت عاشورا، عزاداری و مداحی، برگزاری برنامه‌های نقاشی و … از جمله برنامه‌های مدنظر در این همایش خواهد بود.

وی با اشاره برگزاری مسابقه پرواز بادبادک‌ها همراه با بازی‌های بومی و محلی، ادامه داد: برگزاری نشست استانی نقد کتاب، 20 مهرماه در شهرستان رزن و با حضور شاعران ویک نویسنده کشوری یکی از برنامه‌های شاخص شهرستانی در هفته کودک و نوجوان خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان دیدار با خانواده یکی از شهدای مدافع حرم استان را از برنامه‌های شاخص در این هفته عنوان کرد و گفت: مجموعه‌های بهزیستی، کتابخانه‌های‌ عمومی، اداره فرهنگ و ارشاد، هلال‌احمر و… نیز برنامه‌های متنوعی در این هفته برگزار خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه 200 هزار نفر جامعه هدف از برنامه‌های هفته کودک و نوجوان بهره خواهند برد، ادامه داد: 430 عنوان برنامه برای این هفته پیش‌بینی شده اما بیش از 430 برنامه برگزار خواهد شد.

 

200 روستا زیر پوشش خدمات فرهنگی، هنری قرار می‌گیرند

جوادی با اشاره به اینکه 200 روستای استان زیر پوشش خدمات فرهنگی و هنری مراکز سیار روستایی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: 40 روستا نیز زیر پوشش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مراکز پستی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه جوادی با اشاره به پیشرفت 34 درصدی مراکز سیار در استان، خاطرنشان کرد: همدان تا پایان سال از معدود استان‌هایی خواهد بود که واحد سیار روستایی خواهد داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از برگزاری سمینار و همایش استانی تحت عنوان کودک و فناوری با حضور اساتید تهرانی پس از هفته کودک و نوجوان در همدان خبر داد.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار