2666
۰۳ شهریور ۱۳۹۵

۲۳ کودک خیابانی در خراسان شمالی شناسایی شدند

رضا الله وردی مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از شناسایی ۲۳ کودک خیابانی در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش کودک پرس     رضا الله وردی، مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: با توجه به بیش از ١۶٧ وظیفه محوله به اداره کل بهزیستی استان، رسیدگی و ارائه خدمت به کودکان خیابانی هم یکی از مهم‌ترین وظایف این اداره کل محسوب می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در تعاریف بین المللی، کودکان خیابانی به افراد زیر ١٨ سال اعم از پسر و دختر گفته می شود که برای ادامه بقاء خود مجبور به زندگی در خیابان هستند و کودکان کار نیز به کودکانی اطلاق می شود که به دلیل نابسامانی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و … از آموزش، بهداشت، تغذیه، امنیت و دیگر حقوق خود محروم مانده و ناگزیر به کار در خیابان، مزارع، کارگاه ها و … شده اند.

 

الله وردی افزود: طی سال گذشته ٩٧ کودک خیابانی و از ابتدای امسال تاکنون 23 کودک خیابانی در خراسان شمالی شناسایی شده اند.

 

وی اظهارداشت: اغلب کودکان خیابانی استان پسر بوده و ٩٩ درصد این کودکان دارای خانواده در مناطق حاشیه‌ای شهر سکونت دارند.

 

الله وردی گفت: کودکان خیابانی استان مشغول به انجام کارهایی از قبیل آدامس فروشی، وزن کشی و … هستند که بهزیستی خراسان شمالی با ساماندهی آنان انواع خدمات مددکاری و مشاوره‌ای ارائه می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه پس از شناسایی کودکان خیابانی در استان سلامت آنان در تمام جوانب بررسی می‌شود، اضافه کرد: بهزیستی خراسان شمالی به بحث اشتغال این کودکان هم  توجه داشته و آنان را به استقلال می‌رساند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: اکثریت کودکان خیابانی استان مقطع ابتدایی هستند و یاری رسانی و ارائه خدمات بیشتر و بهتر به این قشر از جامعه نیازمند مشارکت همه جانبه دستگاه های اجرایی استان با سازمان بهزیستی است.

 

 

منبع:    شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار