26421
۱۳ مهر ۱۳۹۶
زهرا بزرگ زاده رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز

وضعیت درمانی کودکی که بر اثر افتادن در دیگ نذری دچار سوختگی شده

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز در مورد آخرین وضعیت درمانی دختر سه ساله ای که به درون دیگ نذری خورش سقوط کرده و دچار ۷۶ درصد سوختگی شده بود،بیمار غذا می خورد و شرایط مطلوبی دارد، اما با وجود انجام پانسمان های روزانه و درصد زیاد سوختگی هنوز نگران ورود عفونت به خون ناشی از سوختگی هستیم.

به گزارش کودک پرس ،  دکتر زهرا بزرگ زاده افزود: آنچه که برای ما در مورد تمام بیماران دچار سوختگی مهم و نگران کننده است، ورود عفونت به خون است که در این صورت سایر قسمت های بدن مثل کلیه و قلب دچار نارسایی می شوند، اما با توجه به شرایط موجود و این که فعلا بیمار تب ندارد و بحث عفونت مطرح نیست، حال عمومی وی رضایت بخش است.

وی با بیان این که رفع خطر عفونت به عوامل متعددی بستگی دارد و نمی توان زمان خاصی برای آن تعیین کرد، گفت: سن و جنس بیمار، شرایط سیستم ایمنی بدن، عوامل ارثی و ژنتیکی، مسائل محیطی، محل، عمق و وسعت سوختگی تعیین می کند که عفونت ناشی از سوختگی چه زمانی از بین می رود تا سایر درمان ها را اعمال کرد.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز با اشاره به این که پس از حصول اطمینان از شرایط بیمار سایر اقدامات درمانی آغاز خواهد شد، اظهار کرد: در صورتی که عفونت وارد خون نشود و شرایط جسمی بیمار به لحاظ وضعیت خونی، الکترولیت ها و متابولیسم بدن اجازه دهد، فردا و در غیر این صورت هفته آینده انجام عمل های زیبایی را روی وی آغاز خواهیم کرد.

بتول احمدی، کودک سه ساله اروندکناری ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز پنجم مهر به داخل دیگ خورش نذری سقوط کرد که در جریان آن تمام بدن دختربچه بخصوص ناحیه باسن، پشت کمر و سمت راست بدن دچار سوختگی شد. پس از سوختگی به مراکز درمانی آبادان اعزام و سپس به بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز منتقل شد تا تحت درمان های تخصصی قرار گیرد. انجام درمان های تکمیلی روی این دختر سه ساله همچنان ادامه دارد.

 

 

 

منبع:سلامت نیوز

 

 

منبع:فارس به نقل از معاونت درمان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار