موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
2622
۰۳ شهریور ۱۳۹۵

کیفیت مطلوب محصولات تولیدی داخل کشور در حوزه کودک و نوزاد

دهمین نمایشگاه نوزاد، کودک، نوجوان و مادران باردار در محل دائمی نمایشگاه های برترین های ایران در چهارراه یافت آباد بازار مبل ایران - شماره 3 - برگزار شده است و از ساعت10 صبح تا 8 شب پذیرای حضور خانواده هاست.

به گزارش کودک پرس     ناصر اسعدیافزود: کیفیت محصولات تولیدی داخل در رده قابل قبول و بالایی قرار دارد. وی با اشاره به برگزاری دهمین دوره از نمایشگاه نوزاد، کودک، نوجوان و مادران باردار در بازار شماره 3 مبل ایران(یافت آباد) تصریح کرد: این نمایشگاه از 28 مرداد اغاز شده است و تا 5 شهریور ماه در معرض بازدید عموم قرار دارد و هدف اصلی ما حمایت از تولید داخل و حرکت در مسیر اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.
در این نمایشگاه که در بخش مبلمان کودک شامل تخت، خواب ،‌کمد، صندلی، میز اسباب بازی و پوشاک کودک برگزار شده است ، نشان می دهد معضلات ناشی از قاچاق کالا در پوشاک کودک سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است.در این نمایشگاه که کالاهای متنوع مورد نیاز کودکان ارائه شده است تولید‌کنندگان با برندهای مختلف حضور دارند.
اصلی ترین اهداف این نمایشگاه، توجه ویژه به آرامش و سلامت فکری، روحی، روانی و فیزیکی نوزاد، کودک، نوجوان و نیز کمک به پرورش و تقویت خودباوری، خلاقیت و نوآوری آنها و در ادامه، بستر سازی برای نیل به اصول، قواعد و استانداردهای کیفی، ایمنی و زیست محیطی برای محیط شان شامل انواع لوازم، مبلمان و اسباب بازی و…. است.
امروزه بحث استاندارد و ایمنی در لوازم کودک و نوجوان بخصوص اسباب بازی ها حرف اول را می زند و تلاش شده است تا محیطی آرام، امن و شاداب برای خانواده ها مهیا شود.
غرفه های تولیدکنندگان برتر این حوزه در نمایشگاه حضور دارد و به ارائه محصولات و خدمات مرتبط با کودک، نوزاد و مادران باردار می پردازند.
مبلمان کودک جزء گروه 10 کالاهای وارداتی است و واردکنندگان این محصولات بسیار محدود هستند.
سهم واردات این محصولات اندک است و 85 درصد از بازار مبلمان کودک با همکاری تولیدکنندگان داخلی تامین می شود.سرمایه گذاری در زمینه های تربیت و آموزش نیروی انسانی، ماشین آلات مدرن و بروز، و سرمایه در گردش از جدی ترین چالش های این صنعت است که تقویت این موارد می تواند کمک شایان توجهی به رشد این صنعت
بنابراین گزارش کیفیت ، ‌آرامش و امنیت روحی امروز کودکان ،‌ مقدمه فردای سالم تر است.
حمایت از تولید ملی ، تبیین کیفیت و استاندارد محصولات و وسایل مورد نیاز نوزادان و کودکان و مادران باردار و همچنین مقابله با واردات وسایل کودک و نوزادان غیر استاندارد به کشور از اهداف این نمایشگاه است.
اهداف هشتمین نمایشگاه نوزاد، کودک، نوجوان و مادران باردار شامل توجه ویژه به سلامت روحی، روانی و فیزیکی نوزاد، کودک، نوجوان و مادران باردار و نیز پرورش و تقویت خلاقیت و نوآوری آنها و در ادامه، بستر سازی برای دستیابی به چارچوب ها و استانداردهای کیفی، ایمنی و زیست محیطی برای لوازم، مبلمان و اسباب بازیهاست.
کارشناسان با تاکید بر تولید مبلمان کودک بر اساس استانداردهای روز و علمی دنیا معتقدند تولیدات داخلی مبلمان کودک هر سال از کیفیت و استانداردهای بهتری برخوردار می شود و برپایی نمایشگاه مبلمان کودک نشان می‌دهد تا چه حد تولید مبلمان استاندارد و با کیفیت برای کودک و نوجوان مورد توجه صنعتگران و مصرف کنندگان داخلی است.
کیفیت تولیدات مبلمان کودک هر سال ارتقا می یابد و این موضوع را به خوبی در نمایشگاه های سالانه مبلمان کودک می توان شاهد بود.
البته همچنان دستیابی به استانداردهای کیفی ایمنی و زیست محیطی برای تولیدات مبلمان کودک ضروری است و باید در تولید مبلمان کودک به سلامت روحی روانی و نیز فیزیکی کودک توجه ویژه داشت که زمینه پرورش و تقویت خلاقیت و نوآوری در کودکان را فراهم می کند.
در این نمایشگاه هر آن چه را که مادران باید از قبل از تولد فرزندشان بدانند تا انواع خدمات مختلف آموزشی و بهداشتی و انواع کالاها و صنایع مختلف نوزاد و کودک ارائه شده است.
اصلی ترین اهداف این نمایشگاه شامل توجه ویژه به سلامت روحی، روانی و فیزیکی نوزاد، کودک، نوجوان و مادران باردار و نیز پرورش و تقویت خلاقیت و نوآوری آنها و در ادامه، بستر سازی برای دستیابی به چارچوب ها و استانداردهای کیفی، ایمنی و زیست محیطی برای لوازم، مبلمان و اسباب بازیهاست.
مخاطب اصل این نمایشگاه همه خانواده ها ، کودکان و نوجوانان هستند.
کودکی و نوجوانی دوران حساس و مهمی درزندگی افراد است که نیازهای این قشر باید توسط خانواده ها و جامعه شناخته و به آنها پاسخ مناسب داده شود
با توجه به گسترش روز افزون دانش علمی در مسایل مربوط به مادران – کودکان و نوجوانان ضرورت پرداختن هرچه بیشتر به مسایل این قشر احساس می شود.

 

 

منبع:    خبرگزاری صدا و سیما

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار